תנובה חסכה לציבור הישראלי מיליארד קלוריות בשנה

שנה לתוכנית המצפן התזונתי של תשלובת החלב של תנובה: נחסכו מהצרכנים הישראלים 240 טון סוכר, שהם מיליארד קלוריות ו-18 טון מלחtnuva13314


בינואר 2013 השיקה תנובה תכנית רב שנתית להפחתה הדרגתית של סוכר ונתרן במוצריה: בין השאר השיקה שוקו ומעדני "קרלו" מופחתי סוכר וקוטג' מופחת נתרן. בשנת 2014 צפויים צרכני מוצרי החלב של תנובה להפחית מהצריכה השנתית שלהם כ-125 טון סוכר נוספים. תשלובת החלב של תנובה מסכמת את השנה הראשונה לתכנית "המצפן התזונתי" מהלך רב שנתי בסימן תזונה נבונה ובריאה, במסגרתו מפחיתה החברה נתרן וסוכר במוצריה. בשנה האחרונה השיקה החברה את "שוקו תנובה" עם 30 אחוז פחות תוספת סוכר וכן את סדרת מעדני קרלו עם 20 אחוז פחות תוספת סוכר. בכך חסכה החברה מציבור צרכניה 240 טון סוכר, שהם כמעט מיליארד קלוריות. בקרוב, יוצאת החברה במהלך הפחתת סוכר ממעדני הגבינה לפעוטות- יופלה שטוזים.

על-פי תחזית המכירות של מעדני הקרלו, השטוזים, ובזכות השקתם של מוצרים נוספים מופחתי סוכר מוסף, ההערכה היא כי עד סוף 2014 יופחתו 125 טון סוכר נוספים מהתזונה של צרכני מוצרי החלב, שהם כחצי מיליארד קלוריות נוספות. סה"כ מדובר בכ-365 טון סוכר שהם כ-1.5 מיליארד קלוריות מתחילת יישום תוכנית המצפן התזונתי.

הפחתה של 18 טון מלח ב-2013 ו-11 טון נוספים ב-2014 בנוסף, תנובה השיקה במהלך 2013 קוטג' מופחת נתרן 5 אחוז עם 25 אחוז פחות מלח מוסף, 300 מ"ג ל-100 גרם. זאת במקביל למהלך של הפחתה קלה יותר של נתרן בסדרת הקוטג'ים ה"רגילה" מ-400 מ"ג נתרן ל-100 גרם ל-370 מ"ג נתרן ל-100 גרם. בכך חסכה תשלובת החלב 18 טון מלח מציבור הצרכנים. בסדרת הקוטג'ים הרגילה, אותה רוב הציבור המשיך לצרוך, ההפחתה הנה הדרגתית כדי להרגיל את ציבור הצרכנים לטעם.

בתשלובת החלב של תנובה ביצעו בימים אלה הפחתה נוספת בסדרת מוצרי הקוטג' ל-360 מ"ג נתרן ל-100 גרם ובגבינות הלבנות ביצעו הפחתה מ-240 מ"ג נתרן ל-230 מ"ג. ההערכה היא כי בשנת 2014 יחסכו לצרכנים 11 טון מלח נוספים. הדגש בתכנית המצפן התזונתי הוא על קהל הילדים, מתוך רצון להקנות להם הרגלי תזונה טובים יותר כבר מגיל צעיר. במקביל להפחתת הסוכר והמלח המוצרים, מתבצעת גם שורה של מהלכים הסברתיים, להגברת המודעות בציבור הישראלי לחשיבות הפחתת הסוכר והמלח בתזונה.

הפחתת נתרן, שומן וסוכר – מגמה עולמית צוות מיוחד בתשלובת החלב הכולל את ראש תחום הבריאות בתנובה, המדען הראשי, טכנולוגים ותזונאיות פיתח את תכנית "המצפן התזונתי", כלי עבודה פנים ארגוני, אשר מלווה את מחלקת המו"פ בכל המהלכים העתידיים המתוכננים בחברה. המצפן התזונתי מאפשר להתאים את המוצרים למגמות הבריאות המובילות בעולם ולערכים תזונתיים משופרים.

בשנת 2010 הכריזו 16 חברות מזון אמריקאיות גדולות, בהן פפסיקו, הרשי וקראפט על תוכנית במסגרתה עד שנת 2015 יפחיתו במשותף 1.5 טריליון קלוריות מהצריכה השנתית של אזרחי ארה"ב, כחלק מהמאבק במגיפת ההשמנה, בעיקר בקרב ילדים. בכל העולם יצרניות המזון הגדולות לקחו על עצמן להוביל לשינוי בתזונה של ציבור צרכניהם ותנובה נחושה להוביל מהלך דומה גם בישראל.