טיב טעם: שוק היין בישראל 870 מיליון שקל

לרגל חג הפסח מציעה רשת טיב טעם מגוון רחב של יינות חדשים מהארץ ומהעולם, ביניהם: יינות מאיטליה, ספרד, דרום אפריקה, ארה"ב, גרמניה, צרפת,רוסיה,ישראל ועודtivtaam29312

 דברי יוסי יאיר מנהל תחום היין ברשת טיב טעם : שוק היין בישראל מגלגל כ- 870 מיליון שקל בשנה. השוק נמצא בצמיחה מתמדת עם גידול של כ- 26 אחוז אחוז לעומת שנת 2010. שוק זה מתחלק למעלה מ- 60 אחוז מכירות ברשתות השיווק השונות, חנויות יין, מסעדות ומכירה ישירה ביקבים השונים. לקראת חג הפסח חל גידול של כ – 30 אחוז אחוז ברכישת יינות, שעיקר הגידול הם ביינות כשרים ויינות תוצרת הארץ.

מבדיקת שוק שערכה רשת טיב טעם, הישראלי שותה בממוצע כ- 2 כוסות יין בשבוע, לעומת מדינות היין האירופאיות (איטליה, צרפת, ספרד, פורטוגל ועוד) השותות פי – 5 מהישראלי, וזאת משום כי תרבות היין באירופה מפותחת מאוד. הארופאי הממוצע ממדינות היין שותה כ- 60 ליטר יין בשנה. כ- 60 אחוז מהישראלים מעדיפים לשתות יינות מתוצרת מקומית ו- 40 אחוז אוהבים לשתות מתוצרת חו"ל. הישראלי ישתה במהלך חג הפסח כ- 1 ליטר יין בממוצע. בחגים הישראלי מעדיף לרכוש את היין כשר, לעומת ימי חול. הישראלי שותה כ- 8 ליטר יין בשנה.

היחס בין נשים וגברים בתחום היין הינו 30 אחוז נשים ו- 70 אחוז גברים, כיום ניתן לראות יותר ויותר נשים המצטרפות למעגל שותי היין, ישנן כיום 10 יינניות ישראליות מובילות אשר מייצגות את ישראל בתערוכות בינלאומיות. מנתוני טיב טעם, הזנים המועדפים על הישראלי הינם הקברנה סוביניון והמרלו. והזנים המובילים ביינות הלבנים המועדפים על הישראלי הינו, שרדונה, סוביניון בלאן וריזלינג. הטרנד המוביל ביינות כיום: יינות מבעבעים קלים, שרובם הגדול הינם ייבוא כגון: יינות למברוסקו מאיטליה, קאווה מספרד ויינות מבעבעים שונים מצרפת כגון: קרמו ומטוד טרדישונל וכן יינות מבעבעים מסוג קרמו .

עד שנת 2010 העדיף הישראלי לשתות יין אדום, והחל משנת 2010 חלה תפנית בהעדפה והחלו לגלות את היינות הקלים המבעבעים כגון: למברוסקו קאוות, יינות לבנים ויינות רוזה. עוד ציין יוסי יאיר, שהיחס בין הייבוא לתוצרת המקומית הינו 75% תוצרת מקומית ו-  25 אחוז ייבוא כשנתוני הייבוא הולכים וגדלים בגלל פער המחירים בין היין המקומי ליין מתוצרת חו"ל. לקראת חג הפסח רשת טיב טעם תצא במבצעים אטרקטיביים על מגוון היינות מתוצרת מקומית והייבוא.

צילום: יחסי ציבור

{loadposition google02}