מקרר למכירת אלכוהול של רשת Q יזהה אם הקונה מעל גיל 18

רשת החנויות החדשה Q מציעה שיטה חדשנית לרכישת משקאות אלכוהוליים: מקרר למכירת אלכוהול בסניף הרשת מצויד במצלמות המזהות את פניו של הרוכש. רק לאחר הצגת תעודת זהות למצלמה, וזיהוי הלקוח כבוגר מעל גיל 18 – הגיל המותר לרכישת אלכוהול, המקרר פותח את הנעילה, ומאפשר לקיחה של משקאות אלכוהוליים. כל התהליך מבוצע ללא מעבר בקופה, מפגש עם מוכר וללא תשלום פיזי.

מקרר אלכוהול ב-Q – צילום ארז חיים

במקרר למכירת אלכוהול, הנמצא בחנות של רשת Q מותקנת מצלמה בחזית. הלקוח מציג בפניה את  תעודת הזהות ולאחר מכן מזין את תאריך הלידה. המצלמה שולחת את המידע למנהל אנושי, אשר משווה בין תמונת הלקוח מכניסתו לחנות לזו שבתעודת הזהות ובכך מאשר את גילו החוקי ופתיחה של המקררים המצוידים במשקאות אלכוהוליים.

הלקוח מבצע הרשמה חד פעמית באמצעות מערכת זיהוי ביומטרית של טביעת אצבע המאפשרת לו כניסה לכל חנויות הרשת. הזיהוי הביומטרי משמש לפתיחת הארונות ולקיחה או החזרת מוצרים למדף, כאשר בסיום התהליך, מחויב הלקוח על הפריטים שאסף וחשבונית נשלחת אליו באמצעות סמס. הפיתוח של סייב אורג כולל מערכת מבוססת ראיה ממוחשבת ועיבוד תמונה לזיהוי תכולת מדף.

רשת החנויות האוטונומיות בישראל Q בה ניתן מעתה לרכוש בשיטה חדשנית ובטוחה אלכוהול, מתבססת על הפיתוח הטכנולוגי של חברת ההיי טק הישראלית סייב אורג של היזם ארז גור. הפיתוח הייחודי של סייב אורג מבוסס על קניה בטכנולוגיה מבוססת משקל וראיית מכונה בניגוד למערכות רכישה המבוססות על טכנולוגיות צילום.

מדובר בחנויות קמעונאיות בשיטת שלם וקח הפתוחות 24/7, המציעות את כל סל הקניות הקמעונאי הבסיסי של מוצרי צריכה ומכולת, המבוססות על אוטומציה מלאה לצרכנים ולבעלי החנויות. מערכת הניהול מקנה יכולות ניהול מלאי, לקוחות, ספקים והנהלת חשבונות באופן אוטומטי ומאפשרת עלויות התפעול מופחתות משמעותית.