הכרם תייבא מטקסה 7 ו-12 כוכבים

מטקסה, ברנדי יווני, הוא משקה אשר שיטת הייצור שלו שונה מכל משקה אחר. עד היום מיוצר מטקסה בדיוק באותה שיטה ולפי אותו המתכון שהביא לעולם ספירוס מטקסה ב – 1888צילום שיר אדיבי

 

השמש היא אחד המרכיבים החשובים והבסיסיים בתהליך הייצור של Metexa, זאת משום שחומר הגלם הבסיסי, הענבים, חשופים אליה במהלך ייצורם למשך כ- 2000 שעות.

 

הענבים המשמשים בייצור מטקסה, סבאטיינו, סולטנינה וקורינט שחור הגדלים באיזור אטיקה, הם ענבים עסיסיים ועשירים בטעם. בתהליך נשארים הענבים בשמש עד שהם מתייבשים ונהיים צימוקים (בדומה לשיטת האפסימנטו ביין האמרונה). בשלב הבא נסחטים הצימוקים ומיוצר מהם יין. את היין מזקקים זיקוק כפול בדודי זיקוק מסורתיים.

 

לאחר מכן מיושן המשקה שהתקבל בחביות עץ אלון צרפתי מזן לימוזין המיוצרות בעבודת יד. זהו אותו עץ המשמש לייצור חביות קוניאק. היישון המינימאלי הוא שישה חודשים ויכול להגיע גם עד לשלושים שנה.

 

בסיום היישון מוסיפים לברנדי יין מוסקט מיושן, מתוק וארומאטי, המופק מענבים המגיעים מהאיים לימנוס וסאמוס אשר בים האגאי.

 

כעת מגיע אחד הסודות השמורים ההופכים את מטקסה לייחודי אף יותר. בברנדי מושרים עלי כותרת של ורדים ותבלינים נוספים, לפי מתכון עתיק וסודי והבלנד הסופי חוזר לחביות לתקופת יישון נוספת.

 

החברה זכתה במדליית הזהב הראשונה שלה כבר בשנת 1892 ובשנת 1915 זכתה בתחרות הנחשבת מכולן, התחרות הבינלאומית בסן פרנסיסקו. חברת הכרם קיבלה את המותג מטקסה בתחילת שנת 2011 וייבאה תחילה את מטקסה 5 כוכבים. בעקבות ההצלחה עם המוצר, החלה החברה לייבא שתי גרסאות נוספות של המותג, מטקסה 7 כוכבים ומטקסה 12 כוכבים.

 

מטקסה 5 כוכבים

מטקסה חמישה כוכבים הוא הלב היווני של משפחת מטקסה. הבקבוק מעוצב בהשראת הארכיטקטורה היוונית והברנדי עצמו פשוט לוכד בתוכו ומשדר את חום השמש. זה הוא משקה יוצא דופן בעל טעמים וניחוחות מורכבים ביותר. הברנדי שבבסיס מוצר זה מיושן לפחות חמש שנים בחביות עץ אלון מזן לימוזין.

צבעו הוא כשל דבש כהה, הארומה פירותית, עמוקה ומתובלנת. בפה נגיעות רכות של עץ עם מתיקות קלה.

מטקסה חמישה כוכבים מומלץ לשתייה נקי, עם קרח, או באחד הקוקטיילים הפופולאריים בעולם היום, ה-suntonic, מנה של מטקסה בתוספת קרח, טוניק ופלח תפוז. 

מחיר מומלץ לצרכן: 700 מ"ל – מחיר מומלץ – 120 שקל, 500 מ"ל מחיר מומלץ – 90 שקל, להשיג בחנויות המובחרות

 

מטקסה 7 כוכבים

מטקסה 7 כוכבים הוא חבר מאוד מתוחכם במשפחת מטקסה. הבקבוק עוצב בהשראת כלי חרס יווני עתיק יומין בשם אמפורה, בו היה נהוג לשים יין ואלכוהול.

תזקיק היין המיושן עד 7 שנים והמוסקט המיושן מהים האיגאי, נותן למטקסה שבעה כוכבים עושר טעמים רב ועומק ואופי ייחודיים. למשקה צבע זהוב, גוף מלא וטעם צימוקי מתקתק.

מטקסה 7 כוכבים הוא משקה עשיר ומורכב מאוד. מומלץ להגיש אותו נקי או עם קרח וכמובן, בקיץ, המשקה משתלב עם טוניק או משקאות קלים וטבעיים.

מחיר מומלץ – 700 מ"ל, 160 שקל, להשיג בחנויות המובחרות.

 

מטקסה 12 כוכבים

מטקסה 12 כוכבים, פרי יצירתו של קונסטנטינוס רפטיס – ה"מטקסה מאסטר",קרוי גם "גרנד אולימפיין רזרב" והוא החבר היוקרתי בסדרת הכוכבים של משפחת מטקסה. מספיק מבט בבקבוק בו הוא שוכן, והמארז האלגנטי שלו,ומתקבל יותר מרמז למסורת היוונית לה הוא שייך ומייצג בכבוד רב.

מטקסה 12 כוכבים מיוצר ממרכיבים שנבחרו בקפידה רבה ע"י רפטיס עצמו. יין מוסקט המיוצר מענבים, שנקטפו ידנית באי סאמוס בלבד, פרחים וצמחים ארומטיים המתאימים ביותר לאופיו של המשקה והברנדי הטוב ביותר שנבחר להתיישן עד כ- 12 שנה בחביות עץ אלון. התוצאה של כל אלה יחד היא כדבש כהה, ארומה עשירה של שוקולד וקרמל, ומעט קליפת תפוז. הגוף מלא ועץ מורגש היטב בטעם.

מומלץ להגיש מטקסה 12 כוכבים נקי או בתוספת קרח.

מחיר מומלץ – 700 מ"ל , 225 שקל, להשיג בחנויות המובחרות.

 

צילום: שיר אדיבי

 

{loadposition google02}