מגה קמעונאות משיקה סדרת סלטים תחת המותג הפרטי "מגה"

אחרי הכניסה לתחום מוצרי הגבינות, רשת מגה ממשיכה להרחיב את מוצרי המותג הפרטי ונכנסת לתחום הסלטים המצוננים. הרשת משיקה בימים אלו סדרת סלטי פרימיום "ביתיים" שמיוצרים בלעדית עבור מגה על ידי "מעדני מיקי", לאחר תהליך פיתוח ארוךmega1412

 סדרת הסלטים תשוווק בכל סניפי הרשת באריזות של 500 גרם הכוללת חומוס וחומוס עם צנובר, ובאריזות 400 גרם הכוללת: טחינה לבנה, חציל על האש, חציל על האש במיונז, כרוב אדום, מטבוחה, סלט טורקי, חציל על האש, חציל על האש במיונז וחציל תאילנדי.

לפי נתוני סטורנקסט, שוק הסלטים המצוננים בישראל נאמד בשנת 2011 בכ-760 מיליון שקל. מדובר בקטגוריה הנשלטת בעיקר על ידי שתי שחקניות מרכזיות: אסם עם 41 אחוז נתח שוק ושטראוס עם 27 אחוז נתח שוק. רחוק אחריהן מצויות שתי שחקניות נוספות, המחזיקות בנתחי שוק קטנים יותר: סלטי שמיר המחזיקה ב- 12 אחוז מהשוק ומעדני מיקי המחזיקה סה"כ ב- 10 אחוז מהקטגוריה כולה. שוק זה נהנה בשנים האחרונות מצמיחה גדולה של 5 אחוז לעומת שנת 2010, בדומה לעלייה של כל השוק המבורקד.

פיתוח סדרת הסלטים הביתיים תחת המותג הפרטי מגה מתחברת למגמה הצרכנית שהתפתחה בשנים האחרונות, המתאפיינת במגמת המעבר לצריכת סלטים "ביתיים". מגמה זו הובילה צבר שהשיקה את סדרת סלטי השף בשיתוף רפי כהן. בנוסף בשנה האחרונה חלה עלייה בשיעור צריכת המותגים הפרטיים, המאפשרת נכונות של הצרכנים להתנסות במוצרי המותג הפרטי גם בקטגוריות הנחשבות ממותגות כמו קטגוריית הסלטים המצוננים.

לדברי זאב וורמברנד, מנכ"ל במגה קמעונאות: "פיתוחה של סדרת הסלטים המצוננים תחת המותג הפרטי מגה מהווה בשורה צרכנית של ממש, הן עבור הצרכנים שנהנים ממוצרים איכותיים במחירים זולים יותר והן בשורה לספקים קטנים שיש כעת בידם הזדמנות ויכולת להגדיל את כוחם בשוק ע"י פיתוח מוצרים עבור המותג הפרטי. כיום יותר ויותר לקוחות מבינים שקיימת אלטרנטיבה למוצרים הממותגים על המדף, ושאיכות מוצרי המותג הפרטי אינם נופלים ואף לעיתים טובים יותר מהמוצר המוביל באותה קטגוריה .מותג פרטי חזק הינו אמצעי חשוב ביכולת להוזיל מחירים שכן הוא מהווה תחרות ראויה והוגנת למותגים המובילים בקטגוריה. במדינות רבות באירופה שם המותג הפרטי מהווה נתח שוק גבוה של 25-30 אחוז, רואים שהדבר הוביל לירידת מחירים כוללת. וורמברנד הוסיף כי הוא צופה שבשנה הראשונה יתפסו הסלטים נתח שוק של כ- 10% מכלל הקטגוריה.

על פי נתוני נילסן ליוני 2011, נתח השוק הכספי והכמותי של המותג הפרטי מצוי בעליה מתמדת, ועומד כיום על 7.1 אחוז בנתח הכמותי ו- 6 אחוז בנתח הכספי, אך עדיין שיעור זה נמוך משמעותית בהשוואה למדינות אחרות באירופה שם ממוצע נתח השוק של המותגים הפרטים עומד על 32 אחוז. שוויץ הינה המדינה המובילה באירופה בצריכת מותג פרטי, בה המותג הפרטי מחזיק בנתח שוק של 46 אחוז מהמכירות, השיעור הגבוה ביבשת. עוד עולה מהנתונים כי בתקופות של האטה כלכלית בהן מתרכז הצרכן בהוזלת סל הקנייה שלו, חלה צמיחה מואצת במכירות המותג הפרטי בנוסף, במדינות אירופה בה אחוז החדירה של המותג הפרטי גבוה, המותג הפרטי אינו נחלתם של הצרכנים מהשכבות הנמוכות אלא מהווה אחוז נכבד מהיקף ההוצאה בכלל משקי הבית.

רשת מגה מרחיבה בהתמדה את היקף המוצרים תחת המותג הפרטי "מגה". שנת 2011 הייתה שנה משמעותית בחיי המותג עם כניסה לקטגוריות חדשות והשקת מאות מוצרים. כיום משווקים במותג הפרטי "מגה" כ- 1200 מוצרים ממגוון רחב של קטגוריות הכוללות מוצרי יסוד, מוצרי הפארם והטואלטיקה, מתוקים ומאפים, קונפיטורות ריבות ושימורים, במחירים הזולים בכ 15-25% ממותגים המובילים בקטגוריה. המותג הפרטי מגה שהושק לפני כשנתיים הינו הספק השני בגודלו במכירות ברשתות מגה עם נתח שוק של כ-14 אחוז ממכירות הרשת.

מחיר הסלטים לצרכן משקל 500 גרם: חומוס – 9.99 שקל וחומוס עם צנובר – 12.99 שקל , כל סדרת הסלטים במשקל 400 גרם ב- 10.99 שקל.

צילום: אריה בר

{loadposition google02}