סוויטת בן גוריון ההיסטורית במלון רימונים גלי כנרת בטבריה שופצה

כמה מהפרקים המפוארים ביותר בתולדות התנועה הציונית נכתבו בסוויטה הנשיאותית במלון רימונים גלי כנרת אשר הוקם בשנת 1946. הסוויטה הנשיאותית, קיבלה מאז את השם "סוויטת בן גוריון", כיוון שהיתה המקום האהוב ביותר על ראש הממשלה הראשון צילום מיכאל טופיולשל מדינת ישראל, דוד בן גוריון

לוטה אייזנברג, מנכ"לית המלון הראשונה הביאה עימה סטנדרטים אירופאים מוקפדים ויצרה כבר אז בשנות ה- 40, מלון מוביל ברמה אחרת בישראל. בן גוריון, במסגרת תפקידו כראש ממשלה, נהג לערוך במלון רימונים גלי כנרת מפגשים רשמיים עם מדינאים, מלכים ומפורסמים, ביניהם: מלך נפאל , השחק דני קיי ,יצחק נבון, לוי אשכול , טדי קולק וחברי "האום" לאחר מלחמת השחרור ועוד.

במוזיאון בן גוריון שהוקם במלון מוצגות תמונות של בן גוריון מארח רמי מעלה במקום ,עורך כנסים, פגישות מדיניות וכו וכן תמונות אישיות של בן גוריון עם אשתו פולה, תמונת ליל הסדר משנת 1953 שערך בן גוריון עם המשפחה שלו ואורחים במלון. 

מחוץ לסוויטת בן גוריון עדיין ניצבת אותה כורסא ישנה, עליה נהגה פולה בן גוריון לשבת ולשמור שאיש לא יפריע את מנוחת הצהריים היקרה מפז של בעלה. פולה גם דאגה להביא מרשמים אישיים שלה ותפריטים ולתת לשף המלון על מנת שיוכל להכין לבעלה את המאכלים האהובים עליו. תפריטים אלו מוצגים עד היום במוזיאון בן גוריון שבמלון.

סוויטת בן גוריון היא הסוויטה המרווחת ביותר במלון, משתרעת על שטח של 55 מ"ר, והנוף הנשקף מחלונה מרהיב: הכנרת והרי הגולן במלוא עוצמתם, ממש כמו בשירי רחל המשוררת : "הושט היד וגע בם" , אולי משום כך בחר בן גוריון להתארח בה ה פעם אחר פעם . הרוגע , השלווה והאנרגיות החיוביות שבה ,מספקות השראה וידוע כי בן גוריון היה פותח כל בוקר בשעת מדיטציה מול הנוף המרהיב הנשקף מחלונה. בימים אלו משיק מחדש המלון את הסוויטה לאחר שעברה שיפוץ מקיף ע"י האדריכלית אדית ברון. השיפוץ כולל בין היתר: מיצג זכוכית מולבנת בגודל מטר עשרים על מטר ארבעים הנושא את איור דמותו של בן גוריון בקווים נקיים שחור על גבי לבן ואת הציטוט של לוי אשכול: "טוב שידעו אורחינו מבחוץ כי ליד הגה הביטחון של ישראל עומד אדם שאין לנצחו"

הסוויטה עוצבה מחדש : פרקט, ריהוט, חלונות, תאורה, חדרי אמבטיה , פינות ישיבה ועוד. היקף ההשקעה בשיפוץ כ-600,000 שקל.

לדברי האדריכלית אדית ברון : "את המראה המודרני בחרתי ליצור על ידי שימוש בשחור ולבן, נוף הכינרת התכול הנשקף מחלון הסוויטה סיפק לי את הגוון הנוסף. כמו כן רציתי להקנות לסוויטה תחושה קלילה ומרחפת אותה השגתי ע"י שימוש בזכוכיות מודפסות ומראות המייצרות משחק שקיפויות נעים. כל הריהוט תוכנן על ידי במיוחד עבור הסוויטה. היוקרה מורגשת כבר במבואת הכניסה בה ניתן למצוא פינת קפה מודרנית שמעליה מתנוססת דמותו של בן גוריון, המודפסת על זכוכית לבנה וכמו מקבלת את פניו של האורח ומכוונת אותו אל פנים הסוויטה".

עוד מוסיפה ברון ואומרת: " מתוך המבואה נפתח מראה הסלון וחדר השינה וכמובן הנוף הנפלא של הכינרת. הסוויטה מרוצפת כולה בפרקט אלון מולבן. את שני עמודי הבטון הקבועים במרכז החלל הפכתי לגופי תאורה מרהיבים כשביניהם רהיט הפונה מצד אחד  סלון ומשמש כספריה ומצד שני לחדר השינה שם הוא משמש כשידת מגרות. בין העמודים תלויות גב אל גב שתי טלוויזיות לד מתקדמות ובכך מתאפשר לכל אחד מבני הזוג לצפות בתוכנית המועדפת עליו בעת ובעונה אחת תוך שימוש באוזניות המחוברות למערכת סראונד מתקדמת. בחדר השינה מיטה מפנקת בגודל 2.00 מטר כשמסביבה וילון טול לבן שיורד מתוך מסילה מוארת ומיצר אווירה רומנטית וחלומית. מעל המיטה מתנוסס פרח לבן המודפס על זכוכית שחורה המייצר מוקד עניין מרשים וייחודי. בצמוד לחדר השינה חדר אמבטיה מרווח המאובזר בשלל פינוקים: ג'קוזי זוגי, מקלחת גשם וכיור כפול ולו תקרה שקופה המוארת בכחול."

מחיר ללילה לזוג בסוויטת בן גוריון- 3,500 שקל

בימי חג הפסח וחול המועד 4,500 שקל

צילום: מיכאל טופיול

{loadposition google02}