עליה חדה במכירות משווקת הירקות יופי של ירקות

אגודת יופי של ירקות ממושב עין יהב, הפכה למשווקת הירקות הטריים הגדולה בישראל לאחר שהגדילה את היקף המכירות ל-120 מיליון שקל בעונת 2012. זהו גידול של 80 אחוז לעומת השיווק בעונת 2011 שהגיע ל-67 מיליון שקלyofi12413


על פי התחזית, בעונת 2013 שנמצאת בעיצומה יגדל השיווק לשיא של 60 אלף טון בהיקף כספי של 180 מיליון שקל. זהו גידול של מעל 200% בתקופה של שלוש שנים לעומת השיווק בעונת 2010 שהגיע ל-52 מיליון שקל.

מנכ"ל יופי של ירקות, דניאל לב, אמר שהצמיחה החדה במכירות היא תוצאה מהצטרפות קיבוצים וחקלאים גדולים לשיווק באמצעות האגודה. בשנתיים האחרונות סל המוצרים התרחב וכולל כיום פרי הדר, חצילים, בצל, סברס, ענבים ופירות קיץ בנוסף לענפי העוגן של חקלאי עין יהב – פלפלים, מלונים ואבטיחים.

עד לפני כשלוש שנים שיווקה "יופי של ירקות" רק את התוצרת של חקלאי עין יהב. על פי החלטת הנהלת האגודה שונתה המדיניות ולשיווק המאורגן הצטרפו קיבוצים וחקלאים ממושבי הערבה השכנים, קיבוץ איילת השחר, יד מרדכי ונוספים.

לדברי דניאל לב, החקלאים מגיעים להכרה שמול השוק הקמעונאי שהולך ומתחזק יש צורך ביצירת כוח נגדי שידאג להבטיח תמורה נאותה לחקלאים על עבודתם. הרחבת סל המוצרים תוך תשומת לב רבה לנושא האיכות והמותג מקנה לאגודה יתרון רב מול גופים אחרים בתחום. שוק הירקות נתון לשינויים מחירים דרמטיים בזמן קצר והכמויות הגדולות מאפשרות לנו להתנהל בחוכמה בתוך השוק ולשמור על יציבות. גם לרשתות השיווק נוח לעבוד מול גורם גדול ומסודר אשר מקפיד על סטנדרטים, כשרויות ורצף של אספקה.

בעקבות מקרים מצערים שאירעו בשנים האחרונות של קריסות מערכות חקלאיות תוך גרימת נזקי עתק לחקלאים, מקפידה יופי של ירקות על קבלת ערבות בנקאית מתאימה לפני תחילת העונה או הפקדה במזומן. כך מובטח לחקלאים שיראו את כספם והם יכולים לישון בשקט, אומר דניאל לב.

{loadposition google02}