יין לראש השנה 2023 – חידושים ביקבים

ראש השנה בפתח ולקראת החג יוצאים היקבים, היצרנים והיבואנים עם יינות וחבילות מיוחדות לקראת החג. יין לראש השנה 2023 – מה שחדש ומעניין על המדף.

יינות חדשים מיקב תבור

יקב תבור ראש השנה צילום יחסי ציבור יקב תבור
יקב תבור ראש השנה צילום יחסי ציבור יקב תבור

יקב תבור יוצא לקראת ראש השנה עם שני יינות חדשים, האחד מבציר 2019 והשני מבציר 2022.

טנאט SV 2019 

הענבים נבצרו בשעות הבוקר המוקדמות, עברו מיון קפדני ותסיסה מבוקרת. לאחר הסחיטה היין עבר תסיסה מאלולאקטית בחביות עץ אלון צרפתיות והתיישן בהן למשך 18 חודשים. היין התיישן 12 חודשים נוספים בבקבוק. ליין ארומה מעניינת של אדמת יער ותבלינים עם נגיעה של תה ירוק, גוף מלא וסיומת ארוכה. 

על בציר 2019 חורף רווי במשקעים גרם לאדמה רוויה במים לקראת עונת הגידול. כמות המים הזמינים גרמו לצימוח ירוק חזק בתחילה ולקיצור שלבי הגידול. חודשי יוני, יולי ואוגוסט היו פשוט נוחים, טמפרטורות חמות ביום, אך לילות נעימים ברוב חלקי הארץ שהביאו לשינוי צבע אידיאלי, הבשלה איטית וטובה וצבירת טעמים נהדרים בגרגרי הענבים. על אזור הגידול הכרם נטוע בתל-שיפון בצפון רמת הגולן ברום של 950 מטר מעל פני הים. האקלים הקריר בזכות הגובה הרב מאפשר הבשלה ארוכה יותר, וביחד עם האדמה הבזלתית של רמת הגולן תורמים רבות לגוף העשיר של היין.

מחיר 100 שקלים

אקו רוזה 2022

היין הוא בלנד של טמפר ניו וברברה מכרמי היקב ברמת סירין. הענבים נבצרו באופן ידני בשעות הבוקר המוקדמות, עברו מיון קפדני, מעיכה וסחיטה. מגע של כשעתיים עם הקליפות העניק צבע עדין ביותר. כל חלקה תססה בנפרד והבלנד נעשה לאחר שהייה קצרה על המשקעים. ליין ניחוחות אשכולית אדומה, מלון ואבן צור ובפה תחושת מינרליות נעימה וסיומת מרעננת. אקו רוזה 2022 על אזור הגידול רמת סירין היא רמה בזלתית בגובה 400 מטרים מעל פני הים בקרבת כפר תבור בגליל המזרחי. האדמה והרוחות הייחודיות לרמה זו מעניקים ביטוי ייחודי לזנים אלו .

הרכב זני : טמפרניו- 50אחוז ברברה – 5

מחיר 84 שקלים

שלושה יינות חדשים מיקבי כרמל

Selected מרלו 2022 צילום אייל קרן
Selected מרלו 2022 צילום אייל קרן

יקבי כרמל  הוציא לקראת ראש השנה שני יינות חדשים. השנה מציגים ביקבי כרמל חידושים בשתי הסדרות הנמכרות ביותר של היקב: קברנה סוביניון חצי יבש מסדרת  Private Collection, ומרלו מבציר 2022 בסדרת Selected

Private Collection קברנה סוביניון חצי יבש מבציר 2022

קברנה סובניון חצי יבש, מתאפיין בארומה ייחודית ובטעם רענן ומצטרף למגמה צומחת של יינות אדומים נגישים וחצי יבשים: מגמה גלובלית ומקומית המגישה את הזן הפופולרי ביותר "קברנה סובניון" לקהל הרחב. כמו היינות האדומים האחרים בסדרה, לקברנה אופי מורכב ומחוספס ונוכחות בולטת.

היין, אשר התיישן 8 חודשים בחבית, מציג ניחוחות של פירות שחורים, שזיפים ועץ אלון.

מחיר מומלץ לצרכן: 45 שקלים

יינות סדרת Private Collection זוכים בשנים האחרונות לשבחים רבים בזכות איכות היינות הגבוהה שהיא מעניקה בתמורה למחירי היינות הנוחים. הסדרה הפכה לזוכה קבועה במדליות זהב בתחרויות Best Value אשר בוחנת איכות לעומת מחיר של יינות מרחבי העולם.
בין יינות בסדרה: האדומים – בלנד היין, קברנה סוביניון, מרלו, שיראז, קברנה סוביניון-מרלו. לבנים, מבעבעים ורוזה – שרדונה, סוביניון בלאן, אמרלד ריזלינג קולומברד, מוסקטו ורוזה. היינות האדומים של סדרת Private Collection  בעלי אופי מורכב ומחוספס ונוכחות בולטת, היינות הלבנים בעלי חומציות גבוהה ותומכת, רעננים ומתאימים לאוכל.

 Selected מרלו 2022

יין אדום יבש בעל גוף קליל וצעיר וסיומת מאוזנת. בעל ניחוחות פירותיים, דובדבנים ושוקולד. היין התיישן 3-6 חודשים במכלי נירוסטה. Selected מרלו 2022 ילווה יפה מנות משולחן החג כגון עוף, בשר, נקניקיות, וקרפצ'יו בשר.

רמת אלכוהול: 13%. טמפרטורת הגשה מומלצת: 16 מעלות. מומלץ לקרר  30 דק' לפני הגשה

מחיר מומלץ לצרכן: 35 שקלים

סדרת Selected מצליחה לשמר את מעמדה כסדרת היינות הנמכרת ביותר בישראל. בסדרה מגוון יינות וזנים: אדומים, לבנים, סמוקים ומוסקטו, בעלי אופי צעיר, פירותי ורענן.

Buzz תפוח

 Buzz תפוח אשר מושק במיוחד לכבוד ראש השנה הינו יין קל עם בעבוע, מתיקות מעודנת וארומות של תפוח. היין, בעל אחוזי אלכוהול נמוכים, מתאים גם לסועדים שאינם נמנים בין אוהבי היינות בדרך כלל. מומלץ להגיש קר, ניתן לשלב כמה גרגירי רימון בתחתית הכוס למראה חגיגי במיוחד.

מחיר מומלץ לצרכן: 30 שקלים

סדרת Sparkling Buzz קלילה, ארומטית במיוחד עם אחוז אלכוהול נמוך באופן טבעי (5.5% – 7%), בעבוע קל ומתיקות עדינה. סדרת Sparkling Buzz מתאימה למגוון רחב של אפשרויות צריכה: כאפרטיף, כיין קינוח וכליווי לארוחות קלות, פיקניקים ומסיבות. את מוצרי Sparkling Buzz מומלץ לצרוך כשהם צוננים מאוד, בטמפרטורה של 4 מעלות.

 יקב ברקן משיק בציר חדש Altitude

סדרת אלטיטוד יקב ברקן צילום יחסי ציבור
סדרת אלטיטוד יקב ברקן צילום יחסי ציבור

הסדרה של יקב ברקן מאפשרת השוואה בין שלושה יינות קברנה סוביניון מאותה שנת בציר שעברו תהליכי הכנה ויישון זהים ונבצרו משלושה כרמים בגבהים שונים. גובה הכרם בו גדלים הענבים הוא מהגורמים המשפיעים ביותר על אופי היין והוא מאפשר הצצה להבדלים בין היינות שכל טרואר מייצר. בסדרה שלושה יינות 585 /624/ 720, הנקראים על שם גובה הכרם שבו גדלו הענבים מכרמי העילית של היקב. הסדרה זכתה לאורך השנים ביותר מ-200 מדליות בתחרויות יין בינלאומיות בארץ ובעולם.
Altitude 720, קברנה סוביניון, בציר 2019
יין אדום עמוק ועוצמתי. בעל ארומות של פירות אדומים רעננים, שזיפים, דובדבנים ופירות יער. אלו עטופים בשלל גוונים של עשבי תיבול כגון רוזמרין וטימין, בליווי ארומות עץ אלון קלוי. בפה, היין בעל טאנינים עצמתיים ומורכבים, שעוטפים את החך וממשיכים לסיומת ארוכה ופירותית, עם חומצה מרעננת. היין יתיישן היטב למשך כעשור ואף יותר, בתנאי יישון נאותים.
נתונים טכניים

בציר: 2019

הרכב זני: 100 אחוז קברנה סוביניון

כרם: כרם יחידני בקרבת מושב דלתון

גובה הכרם: 720 מטר

זמן וטמפ' תסיסה: משך התסיסה וההשריה על הקליפות ארכו 14 ימים. התסיסה בוצעה בטמפ' מבוקרת של 25 מעלות.

יישון: 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי בנפח 500 ליטר, כ- 75% חדשות

אלכוהול: 14 אחוז

משקל סגולי: 0.994

חומצה כללית: 5.15

pH: 3.6

Altitude 624, קברנה סוביניון, בציר 2019
הזוכה הגדול בטעימות יינות ישראל לשנת 2023 כיין מצטיין מטעם מגזין WINET וב-3 מדליות זהב נוספות מתחרויות בינלאומיות – CWSA Best Value, Catavinum, MUNDUS VINI.

יין אדום בעל ארומות מורכבות של פירות שחורים כגון שזיפים ופטל, מלווים בנגיעות פלפל שחור, עשבי תיבול ים תיכוניים, שוקולד מריר, בשר מעושן ורמזים לעץ אלון איכותי. היין בעל גוף מלא, טאנינים עצמתיים אך מאוזנים להפליא, חמיצות מאוזנת אשר מלווה בטעמי שזיפים שחורים, קפה וציפורן, אשר מובילים לסיומת ארוכה ומתובלת.

נתונים טכניים

בציר: 2019

הרכב זני: 100 אחוז קברנה סוביניון

כרם: עלמה

גובה הכרם: 624 מטר

יישון: 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, כ-70 אחוז חדשות

אלכוהול: 14.54 אחוז

משקל סגולי: 0.993

חומצה כללית: 5.13

pH: 3.68

Altitude 585, קברנה סוביניון, בציר 2019
יין בעל גוון אדום עמוק. באף שפע פרי שחור ובשל, שזיף שחור וקסיס עם נגיעות של מרווה ומנטה. שוקולד מריר מרוכז שזור בנגיעות של עץ מעודן. הפה מציג פרי בשל, כמעט מתוק אשר מתאזן עם החמיצות הרעננה והטאנינים המוצקים. הסיומת מתמשכת ונעימה, עם רמז לנוגט וטבק. מבין שלושת היינות, יין זה מתבלט כמחוספס והדוק יותר, אך עם זאת, מוכן ונגיש לשתייה.
נתונים טכניים

בציר: 2019

הרכב זני: 100 אחוז קברנה סוביניון

כרם: כרם יפה נוף באזור קיבוץ מנרה

גובה הכרם: 585 מטר

זמן וטמפ' תסיסה: משך התסיסה וההשריה על הקליפות ארכו 14 ימים. התסיסה בוצעה בטמפ' מבוקרת של 25 מעלות.

יישון: 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי בנפח 500 ליטר, כ- 75 אחוז חדשות

אלכוהול: 14 אחוז

משקל סגולי: 0.994

חומצה כללית: 5.15

pH: 3.6

מחיר מומלץ לצרכן: 120 שקלים    

ניתן לרכוש בחנויות האלכוהול והיין המובחרות.

יינות חדשים של יקב טפרברג

יקב טפרברג יוצא לקראת ראש השנה עם יינות חדשים המתאימים למנות שונות וברמות מחירים מגוונות לכל כיס.

יינות חדשים לראש השנה צילום יחסי ציבור יקב טפרברג
יין לראש השנה צילום יחסי ציבור יקב טפרברג

פטיט סירה לגסי 2020

הרכב זני: 100 אחוז ענבי פטיט סירה

עונת 2020: החורף שקדם לעונת  2020 היה חורף רווי משקעים עם טמפרטורות ממוצעות. עונת הגידול לוותה בטמפרטורות גבוהות במקצת מהממוצע הרב שנתי  ופוריות טובה מאוד בכרמים.

מקור הענבים: ענבי הפטיט סירה נבצרו מכרם בהרי גלבוע. משטר גידול קפדני תוך כדי חדירת אור לנוף ובמקביל דילול אשכולות אפשרה הגעה לבציר של ענבי איכות בריכוז גבוהה של טעמים וארומות.

הבציר: מכני בשעות הלילה הקרות.

נתוני בציר ממוצעים:

בריקס23.9
חומצה [ג/ל]5.1
pH3.62

תהליך ייצור היין: ענבי הפטיט סירה נבצרו בבציר מכאני והגיעו ליקב לפנות בוקר. לאחר ריסוק עדין הועברו ענבי הפטיט סירה למיכל נירוסטה מקורר למשך יומיים להשריה קרה לפני תחילת התסיסה האלכוהולית. עם סיום ה- cold soaking החלה התסיסה האלכוהולית הטבעית של ענבי הפטיט סירה – על ידי השמרים החיים באופן טבעי על גבי הענבים בכרם ובסביבת היקב – בטמפרטורה של 28 מעלות תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים. בסיום התסיסה האלכוהולית היין עבר השרייה על הקליפות למשך שלושה ימים נוספים. עם סיום ההשריה – extended maceration, סחטנו את הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים למיכל נירוסטה לתסיסה המאלולאקטית על מנת לייצב ולרכך את היין. לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית היין החל את תהליכי ההתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות למשך 18 חודשים. לאחר סיום התבגרות היין בחביות, היין בוקבק ואף המשיך להתבגר חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק.

תיאור היין: צבע היין אדום מלא ועוצמתי. האף של היין מורכב ומתאפיין בפירות שחורים ודובדבנים בשלים עם מעט קפה, טבק ועץ אלון עשיר. בפה היין מלא ועוצמתי עם טנינים רכים ומלאים. גוף היין עגול ומאוד הרמוני עם טעמים ארוכים.

אנליזת היין:

סוכריבש
כהל  [ב-%]13.3
pH3.64
חומציות [ג/ל]5.9

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק אך התבגרות נוספת רק תיטיב עמו.

הצעת הגשה: בטמפרטורה של18 מעלות עם צלי בשר ברוטב סמיך ועשיר.

מחיר: 199 שקלים

קברנה סוביניון אסנס 2018 

הרכב זני: 100 אחוז ענבי קברנה סוביניון.

מקור הענבים: ענבי הקברנה סוביניון נבצרו משני כרמים ייחודיים ונבחרים הגדלים בטופוגרפיה ובאקלים הררי. הכרם הראשון והעיקרי נמצא בגליל העליון בעמק קדש והכרם השני נמצא ברום הרי אפרים. כרמים אלו מתאפיינים בטופוגרפיה שונה. הכרם בעמק קדש נטוע בגובה של 450 מטר מעל גובה פני הים. הכרם נטוע על גבי כנה מתונה. הכרם נהנה ממיקרו אקלים ייחודי ואופטימאלי לענבי קברנה סוביניון. הכרם בהרי אפרים נטוע בגובה מעל 650 מטר מעל פני הים, בתנאי אקלים הרריים, בעוצמת צימוח מתונה ובהבדלים משמעותיים בין טמפרטורת יום ממוצעת לטמפרטורת לילה קרירה הגורמת לאיכות ענבים ייחודית הבאה לביטוי בריכוז גבוה של טעמים וארומות.

הבציר: מכני בשעות הלילה המאוחרות.

נתוני בציר ממוצעים:

בריקס26.1
חומצה [ג/ל]5.4
Ph3.65

תהליך ייצור היין: ענבי הקברנה סוביניון נבצרו מכל כרם בנפרד בזמן ההבשלה האופטימאלית של הענבים ובשעות הבוקר המוקדמות הגיעו הענבים ליקב. לאחר ריסוק עדין הועברו ענבי הקברנה סוביניון למיכל נירוסטה מקורר למשך יומיים להשריה קרה לפני תחילת התסיסה האלכוהולית. עם סיום ה-cold soaking החלה התסיסה האלכוהולית של ענבי הקברנה בטמפרטורה של 28 מעלות תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים. בסיום התסיסה האלכוהולית היין עבר השרייה על הקליפות למשך שישה ימים. עם סיום ההשריה-extended maceration , סחטנו את הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים למיכל נירוסטה לתסיסה המאלולאקטית על מנת לייצב ולרכך את היין. לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית היין החל את תהליכי ההתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות למשך 18 חודשים. תהליך זה נעשה לכל כרם בנפרד. לאורך התבגרות היין בחביות נטעמו כל החביות והורכב הבלנד הסופי של היין אשר נתן את המשקל היחסי של כל כרם ביין הסופי. לאחר סיום התבגרות היין בחביות, היין בוקבק ואף המשיך להתבגר למשך 6 חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק.

תיאור היין: צבע היין אדום עד שחור, באף עולות ארומות עשירות של פירות יער שחורים ,נגיעות של קקאו, קפה, ומעט אדמה עם עץ אלון אלגנטי. בפה היין מאוזן, עגול עשיר מאוד ובעל מבנה מלא ועוצמתי, הטאנינים רכים ומוצקים והסיומת ארוכה וחלקה.

אנליזת היין:

סוכריבש
כהל  [ב-%]14.3
pH3.65
חומציות [ג/ל]5.5

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק, אך התבגרות נוספת רק תיטיב עמו.

הצעת הגשה: בטמפרטורה של18 מעלות עם מאכלי בשר עשירים או תבשילי קדרה מבושלים על אש קטנה.

מחיר: 99 שקלים

שרדונה אימפרשן 2022

הרכב זני: 100 אחוז ענבי שרדונה

מקור הענבים: מורדות יהודה

הבציר: מכני בשעות הבוקר המוקדמות

נתוני בציר:

בריקס21.4
חומצה [ג/ל]5.7
pH3.55

תהליך ייצור היין: הענבים הגיעו ליקב בשעות הבוקר לאחר בציר מכני ונכנסו מייד לסחיטה עדינה ומהירה על מנת לקבל תירוש ענבים לבן איכותי. לאחר קירור של המיץ ושהייה של כ-24 שעות לשקיעה של משקעים במיכל מקורר ומבודד, נעשתה שפייה למיץ הנקי אל מיכל נירוסטה והחלה תסיסה אלכוהולית בטמפרטורה של 14 מעלות למשך כשבועיים. בסיום התסיסה האלכוהלית היין הועבר לחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות חדשות להתבגרות של כ-5 חודשים בחביות אלו ללא תסיסה מאלו-לאקטית על מנת לשמור על פריכות ורעננות היין.

תיאור היין: היין בעל צבע ירקרק צהבהב, האף פירותי עם ניחוחות של פרי הדר, אגס ופירות טרופיים  ועם שילוב של מעט וניל ואגוז בפה בעל גוף ומרקם מלא, מאוזן ובעל סיומת רעננה.

אנליזת היין:

סוכריבש
חומצה [ג/ל]5.9
pH3.42
% כהל12.1

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק

הצעת הגשה: בטמפרטורה של12 מעלות עם דגים מטוגנים או מאכלי עוף קלים.

מחיר: 45 שקלים

לבן יבש ויז'ן 2022

הרכב זני: 60%  סוביניון בלאן, 40% פרנץ קולומבר

מקור הענבים: מורדות יהודה

הבציר: מכני בשעות הבוקר 

נתוני בציר ממוצעים:

בריקס21.4
חומציות [ג/ל]6.5
pH3.49

תהליך ייצור היין: ענבי הסוביניון בלאן הגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות לאחר שנבצרו מכאנית. הענבים הוכנסו מיד עם הגעתם לסחיטה עדינה ומהירה, על מנת לקבל תירוש ענבים לבן ואיכותי. תירוש הענבים שניסחט הועבר למיכלי נירוסטה מקוררים ל-24 שעות לצורך הפרדה בין התירוש הצלול לבין המשקעים. לאחר שפייה של התירוש הצלול מעל המשקעים הוספו שמרים והחלה תסיסה אלכוהולית, שנמשכה שלושה שבועות, בטמפרטורה נמוכה של כ-14 מעלות, לטובת שמירת ארומות. ענבי הפרנץ קולומבר, שנבצרו כשלושה שבועות מאוחר יותר, עברו גם הם את התהליכים שעברו ענבי הסוביניון בלאן. לאחר מספר טעימות של פנל הטועמים של היקב הורכב הבלנד הסופי של היין לא עבר תסיסה מאלולאקטית כדי לשמור על רעננותו ופריכותו.

תיאור היין: צבע היין ירקרק זהוב, עדין ורך, בעל ארומות של לימון ותפוח, חמיצות מלבבת ומרקם קליל. יין קיצי, מרען ומלא חן.

אנליזת היין:

סוכריבש
כהל [ב-% ]12.0
חומציות [ג/ל]6.3
pH3.46

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק

הצעת הגשה: בטמפרטורה של14 מעלות עם מנות דג קלות או מתאבנים

מחיר: 35 שקלים

שלושה יינות חדשים מיקב יתיר

פטי ורדו 2020 צילום אייל קרן
יין לראש השנה – פטי ורדו 2020 צילום אייל קרן

יקב יתיר, אשר שוכן על הגבול שבין הר למדבר, מציג שילוב של כרמים הנטועים בגובה רב, ואקלים ספר מדברי המתאפיין בבוקר צונן עם רוחות קלות, ימים יבשים שטופי שמש, לילות קרים אפילו בשיא הקיץ, וחורפים מושלגים. כל אלו יוצרים אזור גידול (טרואר) ייחודי, אופייני לספר המדבר הגבוה. החדשנות שבייצור יינות יתיר העכשוויים ניזונה מהיסטוריה ענפה, המעידה על קיומה של תעשיית יין מפותחת באזור כבר לפני למעלה מ-2500 שנה, עוד בימי מלכות יהודה הראשונה. השורשים ההיסטוריים גידלו עץ ענף של עשיה כאשר יקב יתיר העכשווי, שהוקם בשנת 2000 זוכה בקביעות לתשבחות בארץ ובעולם.

הר עמשא רוזה מבציר 2022

על אף ההתחממות הגלובאלית, אשר מייצרת חורפים חמים שפוגעים לא פעם בהבשלת הענבים, חורף 2022 היה הקר ביותר ב- 25 השנים האחרונות, ומאפשר למומחי היין להנות מיין רוזה רענן ופריך במיוחד, אשר מושק כעת היישר לשולחנות החג של חגי תשרי.

הר עמשא רוזה, אשר מציג הרכב זנים: 90% גרנאש, 6% מורבדר, 4% קריניאן, נהנה מתקופת הבשלה נוחה יחסית ללא אירוע חום קיצוניים כאשר תקופת הבציר החלה בתחילת אוגוסט והסתיימה בסוף ספטמבר. הענבים נבצרו מוקדם על מנת להעצים את הרעננות ביין והושרו עם קליפותיהם למשך 24 שעות במיכל נירוסטה לפני שנסחטו. התירוש תסס בטמפרטורה נמוכה במכלי נירוסטה ובחביות של 500 ליטר, ולאחר סיום התסיסה התיישן במיכל עץ גדול ובחביות ניטרליות למשך 5 חודשים.

לצד צבע ורוד סלמון בהיר ומפתה, מציג רוזה הר עמשא ארומת אפרסק לבן ואשכולית אדומה, טעמי פרי אינטנסיביים ורעננים של נקטרינה ושזיף צהוב.

אלכוהול: 13%

מחיר מומלץ לצרכן: 110 שקלים

פטי ורדו מבציר 2020

עינב הפטי ורדו, שמאחר להבשיל על פי רוב, שולב בעבר בעיקר בבלנדים בכמויות קטנות (5-7%), וחווה עדנה מחודשת, דווקא בחסות ההתחממות הגלובלית המאיצה את הבשלתו. יקב יתיר הינו מחלוצי טיפוח הזן בישראל עם נטיעה ראשונה של הזן בשנת 2002. זאת, בזכות הטרואר הייחודי של יער יתיר מאפשר עונת הגידול ארוכה ומשופעת בחום וקרינת שמש, אשר בשילוב האקלים היבש היוצר צימוח מרוסן, מאפשרים לענבי הפטי ורדו להבשיל במלואם.

יין הפטי ורדו בציר 2020 של יתיר מציג הרכב זנים: 89% פטי ורדו, 11% קברנה סוביניון ומצטיין בריכוז טעמים ללא כבדות או סמיכות יתר, כבחירה אידאלית, חגיגית ואלגנטית במיוחד לארוחות החג.  בציר 2020 נהנה מחורף קר, וכמות הגשם גבוה מהממוצע (370 מ"מ) עם חלק שני של חורף עתיר בגשם ובמנות קור לצד קיץ נוח, ללא אירועי חום קיצוניים. אלו אפשרו הבשלה רציפה ואיכותית, עם התיישנות של ענבי כל זן בנפרד בחביות עץ אלון במשך שנה לפני יצירת הבלנד הסופי.

לצד צבע ארגמן עמוק, ניחן היין בארומה המזכירה סיגליות, פירות יער ושוש (ליקריץ), טעמו מזכיר פירות יער שחורים בשלים ביין רענן, בעל גוף מלא וסיום מעט עפיץ, אשר מתאים להמשך יישון לטווח של חמש עד עשר שנים.

אלכוהול: 14.5%

יישון: היין בוקבק בחודש פברואר 2022 והושאר ביקב כשנה נוספת.

מחיר מומלץ לצרכן: 150 שקלים

יער יתיר בבציר חדש, בציר 2020

גם יער יתיר, יין הדגל של יקב יתיר, אשר מיוצר מ-10% הטובים ביותר מבין יינות היקב בשנת בציר נתונה, מציג לקראת חגי תשרי בציר חדש – בציר 2020. הבציר, תוצר של חורף קר במיוחד, מציג יין שהוא מתנת חג מושלמת לכל מומחי וחובבי היין.

יער יתיר הוא ממסך רב זני המבוסס בעיקר על ענבי קברנה סוביניון ופטי ורדו כאשר הקברנה תורם את ה'בשר' בעוד הפטי ורדו מהווה את 'שלד העצמות' – טאנין, חמיצות וגם פירותיות רעננה וארומה פרחונית, משיק כעת בציר חדש.

הרכב הזנים אשר משתנה משנה לשנה בהתאם לאופי הבציר במטרה להבליט את האופי "היתירי" ומיוחדות האזור וכרמיו מציג בבציר 2020 ממסך המבוסס על 38% קברנה סוביניון, 33% פטי ורדו, 17% מרלו, 12% קברנה פרנק.

היין, אשר התבגר 15 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות, מהן כרבע חדשות, מתאפיין בצבע ארגמני עמוק, בניחוח עשיר ובטעם המשלב עוצמה עם אלגנטיות ורעננות. מתאים להמשך יישון לטווח של עשר שנים ויותר.

אלכוהול: 14.5%

יישון: היין בוקבק בחודש פברואר 2022 והושאר ביקב עוד כשנה וחצי

מחיר מומלץ לצרכן: 300 שקלים

יינות חדשים מיקב אמפורה ולטם

אמפורה מד 2022 צילום שני בריל
יין לראש השנה – אמפורה מד 2022 צילום שני בריל

יקב אמפורהגרנאש בלאן 2022 – מחיר 106 שקלים

זן ים תיכוני הנחבא ברובו בבלנדים ונבחר לקבל במה כיין זני. היין מתאפיין בפרחוניות של קמומיל וצוף, משולב עם טעמי שזיף, וניל וניחוחות קלייה. ליין סיומת מינראלית וארוכה.

יקב לטם אלטאיר 2021 מחיר 99 שקלים

יינות לבנים ורוזה תופסים מקום הולך וגדל בשוק היין בארץ. ישראלים הבינו ובצדק רב, שברוב ימות השנה יש מקום לשתייה של יינות צוננים, מרעננים ואולי במידה מסוימת כאלה שלא תופסים את עצמם יותר מידי "כבדי ראש" (או מכבידי ראש). מכאן נולד היין שלנו אלטאיר 2021, חשבנו שיש מקום ליין אדום קל במגוון היינות שאנחנו מייצרים וכזה שאפשר יהיה לשתות אותו מצונן, עם איכויות שלא נמצאות ביין לבן או  ברוזה אלא ביין אדום, עם זאת מאלטאיר 2021  אפשר יהיה להינות בהחלט גם בטמפרטורת הגשה "רגילה" של יין אדום כיין.

אלטאיר 2021 מיוצר העיקר מענבי מרלו ומעט ענבי קברנה פרנק סירה ונביולו שעברו תסיסה עם השריה קצרה יחסית על קליפות לפני שנסחטו. טמפרטורת התסיסה הייתה נמוכה יחסית לשם שמירה על הארומטיות של הפרי ולשליטה טובה בתהליך המיצוי. ליין ארומות חיוניות של דובדבן טרי, תות על רקע של עשבוניות קלה שיחד מעניקים מופע ארומטי רענן  וכיפי. ליין גוף בינוני עם חמיצות רעננה ומעט טאניות בסיומת.

וגה 2022 מחיר 99 שקלים

וגה הוא בלנד לבן צעיר ורענן אותו אנו מייצרים לראשונה בבציר 2022. היין עשוי בעיקר מענבי שרדונה אורגניים מכרם שיפון יחד עם ענבי סובניון בלאן משני הכרמים האורגנים שלנו בהר שיפון ובצבעון. ליין ארומות של תפוח זהוב, אגס, פרחוניות והוא בעל גוף בינוני ואיזון טוב בין חמיצות לתחושת מתיקות. היין תסס במיכלי נירוסטה לשמירה על הטריו