איך בוחרים בשר – בשארה חינאווי חושף את כל הסודות

בכל הקשור לבשר, כמו בנדל"ן, הרעיון המרכזי הוא לוקיישן לוקיישן לוקשיין. המיקום של נתח הבשר הוא זה שלמעשה מגדיר את איכותו – החלקים הפעילים ביותר בגוף הפרה, שריריים וקשי עורף, יזדקקו לבישול ממושך ולעיתים אף לשהות ארוכה במרינדהhinawi19412a

לעומתם, הנתחים הנחים – אלו שכמעט לא זזים כל חייה של הפרה יהיו רכים, משויישים – משובצים עורקי שומן ומתאימים לצלייה קצרה ביותר. נקודות מעניינות מספר הבישול של ב'שארה, ממשפחת חינאווי

בחירת הנתח הנכון היא ערובה להצלחתה של כל מנת בשר, מסטייק ועד גולאש. כדי לפשט את מפת הנתחים, היצמדו לחוקיות המיקום. ככלל הנתחים העיליים, הנחשבים ביותר והיקרים ביותר, מתאימים לבישול קצר, צלייה קצרה בגריל או בפלנצ'ה ביתית, אחריהם –  קבוצת נתחים המתאימים לטיגון ובישול, וקבוצת הנתחים הגדולה ביותר שמתאימה אך ורק לבישול ארוך.

אנטריקוט, סינטה, פילה ושייטל מתאימים לסטייקים, אסקלופ ורוסטביף. מקורם באזור האחורי, הם מאופיינים בכמות שומן נמוכה יחסית אך משויישים לעילה. עורקי השומן הדקיקים הללו מתפרקים במהלך הצלייה והופכים את הבשר רך ועסיסי.

שאר הנתחים מתאימים לתערובות טחינה, כבישה ולבישול ארוך. אלו נתחים פעילים – חלקם סיביים, חלקם שריריים וחלקם בעלי מרקם קשה. חשוב לציין כי בשר המיועד לתבשילי קדירה או בישול ארוך עם נוזלים חייב להכיל שומן, בישול ללא שומן יניב בשר קשה ויבש.

אנטריקוט, ורד הצלע, פריים ריב: נתח מספר 1

הנתח החביב ביותר על קרניבור מדופלם, והמושלם ביותר לסטייקים. האנטריקוט שוכן בין צלעות הפרה, וממוקם בין הסינטה לצוואר. הוא אחד הנתחים השמנים, אך להבדיל מנתחים רבים העוטים שומן חיצוני, האנטריקוט שמן מבפנים; משובץ נימי שומן עבים (שיוש) ובוורד הצלע – אותו פרח שומן שיחד עם נימי השומן מתמוססים בצלייה והופכים את הנתח עסיסי, רך, עז טעם ובעל מרקמים משתנים. חוץ מסטייקים אלוהיים, האנטריקוט מתאים במיוחד לצלייה בתנור כנתח שלם (רוסטביף) וכן לטיגון במחבת. כמו הפילה האצילי, שאינו מוכן לסבול צליית יתר, גם האנטריקוט יחזיר לכם נקמה אם רק תנסו לבשלו, שכן השומן שהופך אותו לכל כך טעים בצלייה, מקבל מרקם דמוי גומי והנתח הופך בלתי לעיס.

קוט דה בף, הוא אנטריקוט עם עצם משקלו עשוי להגיע לכחצי ק"ג, הוא מצטיין בטעמים מודגשים, עזים ובסטייקים עבים במיוחד.

צלעות עורף, ריפען, אונטר ריב: נתח מספר 2

ככה זה עם מס' 2, אין לו סיכוי לקבל את ההילה של גדול הנתחים שנמצא ממש על ידו – הלא הוא האנטריקוט. האונטר ריב נושק לאנטריקוט לכיוון הצוואר הוא אמנם נתח עשיר שומן אך מאופיין במרקם סיבי, ולכן מתאים בעיקר לתבשילים איטיים.

חזה, ברוסט: נתח מספר 3

נתח שמן למדי נמצא בחלק הקדמי של הבקר, גדול מימדים ודורש בישול ממושך במטרה לרכך את מרקמו. הוא אחד הנתחים המובילים לכבישה, מכינים ממנו את הקורנדביף המפורסם ואת הגעפעקלט – הכבוש היהודי. החזה מתאים לבישול ממושך כנתח שלם או כשהוא חתוך לקוביות, במהלך הבישול השומן העוטף את הבשר נמס ומעניק טעם בשרי מודגש ועסיסיות, בעוד הבישול הארוך מרכך את הסיבים. הוא מתאים לטחינה, הכנת מרק בשר עשיר, תבשילי קדירה, חמין לסוגיו או כבסיס לציר בשר. בקצה הנתח מעין שפיץ, הוא אמנם איננו דורש יישון או מתאים לצלייה קצרה בגריל כמו השפיץ של השטייל, אך משמש ככיס מילוי שטומן בחובו אורז, ירקות שורש, עשבי תיבול, פירות יבשים ואפילו אברים פנימיים.

כתף מרכזית: נתח מספר 4

בחלקה העליון של הרגל הקדמית ממוקם אחד הנתחים המוכרים והאהובים במטבח הישראלי. זהו נתח שריר גדול המתאים לבישול כנתח שלם או חתוך לקוביות להכנת גולאש, קדרות ותבשילים ארוכים. בבישול כנתח שלם מומלץ לאפשר לכתף לנוח בצד כחצי שעה, לפרוס לפרוסות דקות יחסית ולהשיב לרוטב. בשני המקרים, גם כשהוא מתבשל כקוביות וגם כנתח שלם טעמו של הבשר משתבח במיוחד ביום המחרת. בתעשיית הבשר משמש להכנת פסטרמות.

פּוֹלֶקָה: נתח מספר 5

הפולקה מוכר בארץ כ"צלי כתף" או "צלי מס' 5". הוא צמוד לכתף המרכזית וחלק משלושת הנתחים המרכיבים את הכתף (יחד עם הפלש פילה והכתף המרכזית). במרכז הנתח ולכל אורכו גיד גדול שבעת הבישול הופך ג'לטין ותורם להסמכת נוזלי הבישול. הוא אחד הנתחים הפופולאריים והמתאימים ביותר לבישול צלי כנתח שלם או לתבשילי קדרה ארוכים של כמה שעות. לאחר הבישול קל מאוד לפרוס את הנתח לפרוסות דקות, מומלץ להחזירן לסיר לבישול קצר לספיגת טעמים. כמו הכתף המרכזית גם הפולקה משתבחת יום לאחר הבישול.

פלש פילה: נתח מס' 6

הוא נראה כמו פילה, ונושא את אותו שם אבל בזה מסתכם הקשר הרופף בין הפילה לאחיו החורג – הפלש פילה. בעברית הוא מכונה פילה מדומה משום שלהבדיל מהפילה העילי, הרך והיוקרתי הפלש פילה סיבי ודורש בישול ארוך. הוא מתאים להכנת צלי אך להבדיל מאחיו הכתף המרכזית והפולקה הפלש פילה חייב תוספת נוזלים

שריר הזרוע, שריר קדמי: נתח מספר 8

בשר הזרוע הוא למעשה שרירי הרגליים הקדמיות של הבקר. הוא מיועד לבישול חורפי ארוך בסיר או בתנור. הנתח נמכר כשריר ללא עצם בדרך כלל כקוביות, או כאוסבוקו – נתח פרוס אשר במרכזו עצם. זהו בשר סחוסי מאוד, המקבל בבישול מרקם ג'לטיני ושומר על הבשר רך. כך שגם אחרי בישול ממושך של כמה שעות, כולל בישול חמין, תוכלו לסמוך על בשר הזרוע שלא יתייבש.

שפונדרה, אסאדו, קשתית: נתח מספר 9

השפונדרה דרה בין הצלע הראשונה למכסה של הבטן ונחשבת אחד הנתחים המשובחים לחמין, מרקים עשירים ותבשילי קדרה הדורשים בישול ארוך. זהו נתח שומני מאוד (כ-40 אחוזי שומן) וסיבי, לכן מומלץ לחתוך אותו לקוביות גדולות. בעת הבישול הארוך השומן נמס אל תוך הבשר והוא הופך עסיסי ורך. כשפונדרה הנתח נמכר ללא עצם, ולעיתים נטחן לתערובות המבורגר או קבב. הדרום אמריקאים חותכים את הנתח עם העצמות ומכינים ממנו את האסאדו המפורסם הנצלה על גחלים לוחשות בטמפרטורה נמוכה מאוד במשך שעות, בסיום הצליה מתקבל בשר עסיסי, בשרי ומעושן קלות. אם אתם מעוניינים לקנות נתח אסאדו לגריל דאגו לבקש מהקצב את הנתח הקרוב יותר לצלע (ה"אסאדו האמיתי"), שכן הנתח הקרוב לחזה אמנם נראה כמו אסאדו, אך עשיר יותר בעצמות מאשר בשר.

צוואר, אלזה: נתח מספר 10

נתח שרירי, סיבי ושומני למדי. מתאים לתבשילי קדרה ממושכים כשהוא חתוך לקוביות כמו גולאש. הנתח מצוין לטחינה בשל אחוזי השומן, הוא נהדר להמבורגר ומשמש לתבשילים כמו רוטב בולונז או כתוספת לממולאים. צוואר טלה הוא אחד הנתחים המעניינים למילוי, ובלבד שמקפדים לכסותו במהלך האפייה או להכניס לתוך שקית קוקי כדי לרכך את הבשר הסיבי.

סינטה, מותן: נתח מספר 11

הסינטה ניתנת לזיהוי בקלות בזכות שכבת שומן המצפה את חלקה העליון. זהו נתח מעולה, הממוקם בין השייטל לאנטריקוט, לאחר יישון נראים על פניו בברור אותם נימי שומן (שיוש) אשר מתמוססים במהלך הצלייה ועושים את הנתח עסיסי. הסינטה מושלמת לרוסטביף בזכות שכבת השומן העליונה העוטפת אותה, מצוינת לצלייה מהירה או הקפצה כשהיא חתוכה לנתחים קטנים ודקים. נתחים עבים של הסינטה יתאימו לסטייקים איכותיים במיוחד, אבל דקה אחת יותר מידי על הגריל תהפוך את הסייטק יבשושי וסיבי.

מורה נתחים

הסינטה מהווה חלק מנתחים קצת פחות מוכרים; הסינטה והפילה ממוקמים בגב התחתון של הפרה, משני צדיה של עצם אחת. אם לא מפרידים את שני הנתחים וחותכים חיתוך כולל העצם מקבלים נתח בצורת T העונה לשם טי-בון. ככל שחלקו של הפילה גדול בטי-בון (כלומר יותר מ-3 ס"מ מהעצם) וקרוב לישבן מקבלים נתח משובח במיוחד הנקרא "פורטרהאוס".

פילה, מותנית: נתח מס' 12

האצילי והיוקרתי שבנתחים, למרות שאוהבי בשר אמיתיים המחפשים טעמים עזים מסתייגים מיוקרתו של הנתח העדין ומעדיפים על פניו את האנטריקוט, במיוחד כשמדובר בסטייקים. הפילה הוא אחד הנתחים הכי פחות פעילים הוא צמוד לצלעות האחרויות מעברו השני של הסינטה, ולכן הוא כל כך רך. הפילה ארוך וצר, בנתח שמקורו בפרה נראים נימי שומן דקיקים – אותו שיוש מפורסם, פילה עגל לעומת זאת נקי לחלוטין משומן. הפילה נועד לצלייה או טיגון קצר מאוד, כשהוא פרוס לסטייקים עבים או בשלמותו. כאמור, הפילה איננו ניחן בעוצמות טעם בשרי ולכן הוא משתלב נהדר עם רטבים עשירים ודומיננטיים כמו רטבי יין אדום ושמנת. הוא הנתח המושלם לסטייק טרטר, ונוהגים לפרוס אותו גם לקרפצ'יו. האצילות של הפילה כל כך מחייבת, שאם תנסו לבשל אותו בישול ארוך הוא יחזיר לכם נקמה קטנה ויהפוך סיבי ויבשושי.

שייטל, ראמפ סטייק, כנף העוקץ: נתח מספר 13

בשנים האחרונות, בעיקר בזכות שגרירים טובים, השייטל הצליח לחדור לבתים ולכבוש אוהדים רבים. הוא אמנם לא נמנה עם שלושת המופלאים – פילה, סינטה ואנטריקוט אך הוא בהחלט אחד הנתחים המשובחים; מצטיין בטעם בשרי עמוק, רך, עסיסי מאוד אך דל שומן. השייטל ממוקם בחלקו האחורי של הפרה / עגל, מעל העכוז ובהמשך לסינטה – ככל שהוא קרוב יותר לסינטה הוא רך יותר. הנתח דורש יישון, ומתאים למגוון שיטות בישול: כסטייק (אז הוא מוכר תחת השם ראמפ) בגריל או מחבת, שיפודים, שניצלים ואסקלופים (בעיקר שייטל עגל), כנתח שלם לצלי, לתבשילים וקדרות. בקצה הנתח, ממש כמו זנב, נמצא היהלום שבשטייל – תת נתח בשם שפיץ שייטל (או כנף שייטל). הוא עסיסי יותר ורך, משקלו עד קילוגרם אחד. ככלל שייטל וגם השפיץ דלי שומן ולכן רצוי לשמן את הנתח לפני צלייה ישירה על הגריל.

אווזית, אגוז, נוס: נתח מספר 14

השם אווזית נגזר מצורת הנתח המזכירה אווז. זהו נתח גדול, המגיע לכ-4 ק"ג ומתחלק למספר קבוצות שרירים, זו הקרובה לפיקת הברך שרירית ודורשת בישול ארוך. למרות שזהו נתח שרירי הוא מתאפיין בסיבים לא צפופים המתאים לבישול צלי או תבשילי קדרה.

צ'ך, צ'אק: נתח מספר 15

"יושב" בדיוק מעל החלק האחורי של הרגל, ושמו בעברית – ירכה. הצ'ך מאופיין בבשר אדום עז, יבש וקשה, בגלל סיבי השריר העוברים בו בכמה כיוונים. משום כך הצ'ך משמש בעיקר לטחינה, אבל אם יש לכם קצב מקצועי אפשר לקבש ממנו לחתוך את הנתח נגד הסיבים, וכך לקבל נתחים איכותיים ביותר שיכולים לשמש גם לצלי. טעמו מודגש והוא מכיל מעט רקמות המתפרקות לג'לטין, שיתרונו העיקרי בהסמכת נוזלי הבישול. הצ'ך איננו זקוק ליישון, אך בקצה הנתח יש תת נתח העונה לשם שפיץ צ'ך. זהו נתח עסיסי יותר, מתאים לצלייה בשלמותו על הגריל ודורש יישון. הדרום אמריקנים מכנים את השפיץ "פקאנייה", והוא נחשב אחד הנתחים המשובחים בעגל.

כף – נתח מספר 16

צמוד לשייטל, נתח גדול מימדים העשוי להגיע ל-8 ק"ג. הכף לא מספיק מוערך, לאור העובדה שהוא מתאים למגוון צורות בישול: לטחינה, לצלי, לכבישה ולהכנת שניצלים ואסקלופים, במיוחד אם מדובר בכף עגל. האיטלקים מגדילים לעשות ומכינים מהנתח סטייקים דקים ורחבים במיוחד בצליה מהירה. זהו נתח דל שומן ולכן מומלץ למשוח בשמן לפני הבישול או להשרות במרינדה שתרכך מעט את הנתח.

פלדה, כסליים: נתח מספר 17

הפלדה מאופיין בשכבות של שומן ובשר, דומה לאסאדו אך ללא עצם. הוא מתאים לבישול ארוך אך משמש בעיקר לטחינה לאחר שמפרידים ממנו את הגידים, השומן הפנימי והקרומים העוטפים אותו. אני נוהג לטחון את הפלדה לקבב המפורסם של משפחת חינאוי שנוסחתו עוברת במשפחה כמעט מאה שנה. סוד ההצלחה של תערובת הקבב מאז ועד היום היא באיפוק, אנחנו מוסיפים מעט מאוד תבלינים ועשבי תיבול ומניחים לטעמים של הבשר לתת את הטון. הפלדה הוא נתח עצום המגיע למשקל של כ-8 ק"ג וטומן בחובו חלק איכותי במיוחד המגיע למשקל של קילוגרם אחד בלבד. זהו חלק רך במיוחד, דק, עסיסי ומתאים לצלייה קצרה בגריל פחמים או מחבת. נוהגים לכנותו בטעות "נתח קצבים" משום שהמראה והמרקם דומים מאוד לנתח המפורסם שקצבים נוהגים לשמור לעצמם.

שריר אחורי, פולי, קצ'לקה, אוסובוקו: נתח מספר 18

השוק האחורית של הפרה או העגל, מאופיין באחוז ג'לטין גבוה המקנה לבשר מרקם נימוח לאחר בישול ארוך. הנתח מוכר ביותר כאוסובוקו – שמה של מנה איטלקית עשויה נתח מנוסר לפרוסות, המורכב משרירים עסיסיים מאוד ועצם שמכילה גם מח. במהלך הבישול המח נפרד מן העצם, נספג בתבשיל והעצם נותרת חלולה. מכאן גם המנה קיבלה את שמה, אוסבוקו מאיטלקית: עצם חלולה. השוק האחורית מצוינת לתבשילי קדרה כשהיא חתוכה לקוביות, בעיקר מעגלים. בתום הבישול הארוך הבשר נפרד מן העצם, עסיסי ונימוח.

וייסברטן: נתח מספר 19

הוא חסר שומן, נוטה להתייבש וגם לא מצטיין בטעמים מיוחדים. אך בכל מה שקשור לוייסברטן החיסרון הופך ליתרון; זהו נהדר לכבישה שכן במהלך הימים בהם הנתח שורה במרינדה הוא מתרכך וסופח אליו ברינה את טעמי המשרה. הוייסברטן מתאים גם לבישול צלי, אך בשל נטייתו להתייבש נהוג לבשלו רק כשהוא מכוסה נוזלים וכן לעטוף אותו בשומן או להשחיל שומן ובכך מעבר לעסיסיות הנתח מקבל טעמים נוספים בהתאם לסוג השומן – שמן זית משובח או שומן אווז.

שביל הבשר – כל הדרך לבשר טוב

טרי, מיושן ומשוייש הם השילוש הקדוש של כל נתח משובח ולכן התחלה של סטייק טוב וגם קדירה מתחילה בעת הקנייה. תוכלו לזהות בקלות את איכות הבשר גם בעין בלתי מזוינת של קצב, הנה כל התורה:

יישון

בשר טרי לעולם יהיה איכותי יותר מבשר שעבר הקפאה, אך כל נתח זקוק למנוחה לאחר השחיטה, אחרת הוא יהיה נוקשה. יישון הוא תהליך שמטרתו לרכך את הבשר באמצעות קירור בטמפרטורה קבועה של 0-4 מעלות. יש חלקים שאפשר לאכול לאחר לילה אחד של יישון, כמו שריר לתבשיל גולאש, אך לנתחים כמו אנטריקוט, סינטה ופילה דרוש יישון נוסף.

קיימים שני סוגי יישון: לח (ואקום) ויבש. בתהליך היישון הלח הבשר מתיישן בואקום – מכונה מיוחדת מוציאה את כל האוויר משקית שמכילה את הבשר, והנתח נשאר בפנים יחד עם כל הנוזלים. יישון יבש כולל תלייה של הבשר במקרר מיוחד בטמפרטורה ולחות קבועה. פרק הזמן של היישון תלוי בנתח הספציפי: כשבוע לפילה, ובערך שלושה שבועות לסינטה ואנטריקוט.

כדי לבחון נתח מיושן תוכלו לגייס גם את מבחן האצבע – לחיצה על הנתח תשאיר שקע בבשר מיושן לעומת בשר טרי שלא יושן. דרך נוספת להבחין בבשר מיושן הוא מבחן הצבע; בעוד בשר טרי יהיה אדום לגמרי, בשר מיושן נוטה לצבע בורדו-ארגמן.

שיוש

נתח משובח יצטיין בטעם בשרי, רך ועסיסי. אחד הפרמטרים העיקריים לקבלת כל הטוב הזה הוא השיוש – שומן פנימי המעטר את פני הנתח, המופיע כמו נימים או עורקים של שומן בדומה לטקסטורה של שיש, ומכאן המושג שיוש. נימי השומן הפנימי נמסים במהלך הצלייה ומעניקים לבשר את כל מה שטוב בו – טעם בשרי, עסיסי ומרקם רך.

שמירה ואחסון

אפשר לשמור בשר טרי עד שלושה ימים במקרר. מומלץ מאוד לא לעטוף בניילון נצמד אלא להניח במגש ולכסות במגבת לחה. להבדיל מניילון, המגבת מאפשרת לבשר לנשום מבלי להתייבש. אם החלטתם להקפיא בשר, הקפידו לעטוף את הנתח בכמה שכבות של ניילון נצמד, כדי להגן עליו מפני כווית קור.

הפשרה

כמובן שההמלצה שלי היא לרכוש בשר טרי, אך אם בכל זאת משתמשים בבשר קפוא חשוב לשמור על כמה כללים בסיסיים באשר להפשרתו: ראשית, יש להפשיר את הבשר במקרר הפשרה איטית, רצוי לילה שלם. בשר שיצא את הפריזר ועבר ישירות לטמפרטורת החדר יסבול מהפרשי הטמפרטורות הקיצוניים ויפריש נוזלים במהירות, קל וחומר בשר קפוא שמקבל מכת חום – לכן פשוט אסור לבשל, לצלות או לטגן בשר לפני הפשרה מלאה.

 

ב'שארה חינאווי מרשת האטליזים "חינאווי" מנדב את הסודות שלו לבשר גריל איכותי:

בחירת הנתחים: הנתחים המתאימים ביותר לצלייה על הגריל הם שייטל, סינטה, פילה, פריים-ריב, אנטריקוט ונתח קצבים.

 אין מה להיבהל מבשר שמן, שכן השומן תורם מאוד לעסיסיות ולטעמו של הבשר.

ישנם בשוק מגוון מרככים לבשר אבל מומלץ להימנע מהם. המרככים גורמים לכך שהבשר יאבד ממרקמו הטבעי וגורמים למרקם מלאכותי.

 זיהוי בשר טוב: סטייק איכותי וטרי ניתן לזהות לפי מראית עין. הבשר צריך להיות ורדרד ולא אדום כהה והשומן לבן ולא צהבהב. יש לשים לב גם לריח הבשר; בשר שאינו מובחר מאופיין בדרך כלל בריח חריף ודומיננטי.

שמרו על הסדר: כשמניחים בשרים מסוגים שונים על האש, יש להקפיד על סדר: מתחילים מכנפי עוף וצלעות – הם שומניים יותר ולכן מתאימים לאש חזקה יותר שקיימת כשהמנגל מתחיל לעבוד, והכנתם משמנת את הרשת ומשבחת את הסטייקים שעוד עתידים לבוא. לאחר מכן מומלץ לעבור לפרגיות שצריכות להיצלות על רשת משומנת. אחרי הפרגית יעלו הקבבים והנקניקיות על האש ובסוף, הסטייקים, שיקבלו את האש בטמפרטורה הטובה ביותר, כשהמנגל חם פחות, ואת הרשת עם הרבה שומן עליה.

המבורגר מושלם: בכדי שהמבורגר יתבשל בצורה אחידה, במרכז, כמו בצדדים, מומלץ ליצור במרכזו חור קטן עם האצבע. אל דאגה, הוא יעלם בסוף התהליך.

בדיקת מידת העשייה: את רמת העשייה של הסטייק ניתן לזהות מבלי לפתוח את הסטייק באמצעות שימוש במדחום בשר. אך ישנן דרכים פשוטות יותר; ניתן לזהות את מידת העשייה לפי צבע הבשר – כשסטייק מגיע למידת עשייה M-MW הוא מגיר נוזלים ונראה עסיסי ושהסטייק מתקרב לדרגת WD הוא כבר לא מוציא נוזלים, הצורה שלו משתנה והצבע מתכהה.

עניין של זמן: מתי הופכים את הבשר לצידו השני? קודם כל בודקים עם מלקחיים אם הסטייק עדיין דביק. אם הגיע הזמן להפוך את הסטייק – הוא ישתחרר בקלות, אך אם הסטייק נדבק לרשת, סימן שהקדמתם את זמנכם.

 

הקצבות עוברת ב-DNA

"כשאתה נולד למשפחה שמאחוריה מאה שנות בשר וקצבות, אתה מקבל את סודות המקצוע בדי.אן.אי. במצב כזה, אתה יודע באינסטינקט איזה נתח מתאים לאיזה תבשיל והופך להיות מייעץ מהרגע שאתה לומד לדבר". בשארה חינואי, דור שלישי לקצבים, מציג ספר בשר מקיף שילך אתכם צעד אחר צעד בעולם הבשר, מבחירת הנתח הנכון, דרך האופן האופטימלי לעיבודו ועד המלצה בכל מתכון ומתכון לנתח שיעשה אותו למושלם ביותר. הספר כולל מדריך נתחים מקיף, איורים והסברים אודות כל נתח והתכונות המאפיינות אותו וגם עצות וטיפים שנאספו במשפחה מדור לדור ומובאים לראשונה בדפים אלה.

מעבר למדריך בשר איכותי, הספר מציג, לראשונה בישראל, את אסופת מתכוני המטבח הערבי המסורתי האותנטי. כאן נחשוף את תערובת הקבב הסודית של חינאוי ונגלה איך מכינים קובה בורגול מטוגנת, עלי גפן דקיקים, מקלובה, מרק מלוחייה, מעמולים ועוד ועוד. לצד אלה, יופיעו מנות בשר קלאסיות וכללי הכנתן החל מהמבורגר, שניצל וינאי, קרפצ'יו ועד סטייק אנטריקוט איכותי. בין מתכון קלאסי למתכון ערבי, תמצאו מתכונים בנימה אישית – חלקם פרי יצירתו של בשארה חינאוי וחלקם של חברים טובים ושפים מוכרים. צחי בוקששתר חושף את המתכון שלו לשוק טלה, מאיר אדוני מציג גירסה אישית של חריימה מוח עגל, מנה שטרום מספק טעימה ממורשת איטליה עם פסטה בשרית ולזניה קלאסית. אבי ביטון חושף את המתכון שלו למרק טלה וחצילים, יוסי שטרית מציג פילה עגל מעודן ורימה אוליברה מפתיעה, כהרגלה, עם צלעות טלה יצירתיות במיוחד.

יותר מהכול הספר הוא על אהבה לבשר, לאנשים ולאוכל טוב, שלנצח יהיה הגשר הבסיסי ביותר לאיחוד לבבות. כיום רשת מסעדות הבשרים של ב'שארה חינאווי מונה שלושה סניפים, כשלאחרונה נוספה לרשת מסעדת גריל על טהרת הבשר.

הסניף הראשי נמצא ברח' יפת 180 ביפו, פתוח כל ימות השבוע מ 8:00 ועד 19:30 (בשעון קיץ חמישי ומוצ"ש עד 21:00), טלפון להזמנות: 03-5075618

סניף רמת אביב, נמצא במרכז מסחרי מיניקן רמת אביב החדשה, ברח' רודנסקי 5 ת"א, שעות פתיחה: א'-ה' 19.30 – 08.30, ו' 16.00 – 08.00 (בשעון קיץ – חמישי עד 21.00), טלפון להזמנות: 03-6997878

סניף ראשון לציון נמצא צמוד למסעדה הבשרים של ב'שארה, ברח' ילדי טהרן 12, ראשון לציון (מאחורי הסינמה סיטי), שעות פתיחה: ב'-ה' 19.30 – 09.00, ו' 16.00 – 08.00, שבת 19.30 – 09.00 (בשעון קיץ – חמישי ומוצ"ש עד 21.00), טלפון להזמנות: 03-9413344. סניף זה יהיה הפתוח רצוף כל החג עד 22:00, ומסעדת הבשרים פתוחה כל ימות השבוע מ 12:00 ועד חצות. במסעדה ניתן לקנות לאפות חמות מהטבון ומבחר עשיר של סלטי הבית (טריים) במשקל. טל במסעדה: 03-9417999.

בתמונה: נתח אנטריקוט צילום: יחסי ציבור

{loadposition google02}