השף שחף שבתאי יצר תפריט חדש למחלקת העסקים באל על

אל על השיקה את תפריט הארוחות החדש במחלקת העסקים, המוגשות בטיסות היוצאות מישראל, לצד תפריט יין חדשelal16319b


התפריט החדש, שעל ניצוחו הופקד השף הראשי החדש של אל על, שחף שבתאי מציע מגוון מנות חדשות, ביניהן מנות עיקריות, כגון: אסאדו 3 שעות , פילה מושט בקדאיף ומנת עוף בקוקי BAG

במסגרת התפריט החדש ישודרגו המנות המוגשות לנוסעים בכל מחלקות השירות. לצד שבתאי פעל הצוות המקצועי של המטבח התעופתי תמ"מ, חברת בת של אל על. תפריט העסקים החדש, יכלול שימוש במגוון רחב של חומרי גלם איכותיים וטכניקות בישול מתקדמות, מתוך מטרה לספק חוויה קולינרית חדשה ומרגשת עבור לקוחות החברה. התפריט יעבור ריענון במהלך השנה במטרה לגוון לנוסעים את האוכל המוגש במהלך הטיסות.

לצד התפריט החדש, יושק במחלקת העסקים גם תפריט יינות חדש בהובלת מומחה היין הבינלאומי, יאיר היידו, מתוך מטרה לייצר סינרגיה מלאה עם המנות שיוגשו במהלך הטיסה ותוך שמירה על המסורת להגיש רק יינות תוצרת ישראל בלבד במטוסי החברה.elal16319a

אמיר רוגובסקי, סמנכ"ל שירות ולקוחות באל על: "השקת תפריט מחלקת העסקים, מהווה חלק ממהלך אסטרטגי כולל לשיפור השירות והמוצר במטוסים. התפריטים החדשים תוכננו בכדי לספק לנוסעינו חוויה קולינרית בינלאומית, מגוונת ובאיכות הגבוהה ביותר."

שחף שבתאי, השף הראשי באל על: הוסיף: "אני מודה לאל על, על ההזדמנות להצטרף ליצירה הקולינרית המשותפת ומבטיח לרגש את הנוסעים. לאחר חודשים של חשיבה ועבודה מאומצת, אני שמח להציג בפני נוסעי מחלקת העסקים באל על, תפריט מלהיב, מלא השראה ומגוון. כאשר בניתי, יחד עם הצוות של תמ"מ את התפריט, היה לי חשוב לחבר בין חומרי גלם איכותיים לטכניקות בישול חדשות שיצרו טעמים חדשים. אני נרגש לצאת לדרך החדשה ומכין הפתעות קולינריות רבות ללקוחות החברה".

תפריט עסקים בשרי

מנות ראשונות

גריל ארטישוק, זוקיני רומני, טימין, שמן זית
ערוגת הגליל
גזרים צבעוניים, זיתי קלמטה, שרי, צנונית
רוטב ספייסי לימון צ'ילי
מבחר לחמים חמים

מנות עיקריות
קוקי Bag
פרגית בבישול ביתי, בורגול, יין אדום, תפוח אדמה מדורה ופלפל שחור, תמרי העמק
אסאדו 3 שעות
נתחי אסאדו, טנזיה משמש ושזיף, שעועית גינה, רוטב לקסה מקדמיה, אורז לבן
פילה מושט בקדאיף
מונג בין, אפונת גינה, גזר ממולא בעבודת יד, מוגש עם רוטב תירס, קוקוס ובזיליקום

קינוחים
טארטלט שוקולד ולוז
בראוניז פיסטוק, קראנץ' קרמל ומקרון פיסטוק
פירות העונה

תפריט יינות
בלאן דה בלאן, ירדן, יקב רמת הגולן, 2010
סוביניון בלאן, הרי גליל, 2017
שרדונה, סדרת אסנס, יקב טפרברג 2017
פטי קסטל , יקב קסטל 2017
קברנה סוביניון רזרב, "כרם לבנון" יקבי רקנאטי 2016
יין קינוח, גוורצטרמינר, הייטסוויין, יקב רמת הגולן,2016shahaf16319

שחף שבתאי (43), החל את דרכו המקצועית בבית הספר לבישול המוכר "פרונדי" שבפריז, התמחה במספר מסעדות נחשבות בצרפת ומשם המשיך למסעדת "אודיאון" בניו יורק.

לאחר מכן שבתאי הקים בית ספר פרטי לבישול בבנגקוק ושם הוא התאהב במטבח האסיאתי והטמיע רבים מטעמיו ומטכניקות הבישול הנהוגות בו, בסגנון עבודתו במטבח.

בהמשך, שבתאי עבד כשף-יועץ עבור חברת Qli, שבבעלותה בתי מלון ובתי קזינו ברחבי העולם, במסגרת זאת הוא הקים מסעדות במקומות שונים עבור הרשת – מסעדות של מטבחים אסיאתיים, עם דגש על וייטנאם, אינדונזיה וסינגפור ושילוב עם טכניקות צרפתיות.
בשנת 2012- 2013 שבתאי זכה בתואר שף השנה בצ'כיה, כשהמסעדה שלו סה-סה-זו זכתה בתואר מסעדת השנה שלוש פעמים ברציפות. מסעדת הפיוז'ן Aureole שהקים שבתאי זיכתה אותו במישלן BIB בין השנים 2009-2015. בשנת 2014, שבתאי השתתף בפרויקט DOOR 19 במוסקבה שבו השתתפו חמישים השפים הטובים בעולם שנבחרו על ידי סן פלגרינו.

בשנת 2016, שבתאי חבר לנעמי הורביץ ממסעדת ניטן תאי, בכדי לבנות קו קולינרי ומיתוגי חדש, כחלק מתהליך הפיכתה של המסעדה לרשת מסעדות אסייתית בינלאומית.

השף שחף שבתאי צילום: פיני סילוק.
המנות החדשות. צילום: יהונתן בן חיים.