קפיטרי בשרונה – מזון מהיר טרי במודל אירופי

הרשת פתחה בימים אלה סניף ראשון בשרונה המושבה, על ידי היזמים שהקימו את רשת ארקפהcofi6314a


ב"קפיטרי", כמו בקפיטריות המקוריות, הלקוח בוחר ולוקח את המזון בעצמו, מתוך מגוון נרחב של כריכים, סלטים ושאר מנות טריות המוצגות בויטרינות – ללא תיווך של תפריט או מלצר. חומרי הגלם בהם משתמשים ב-קפיטרי כוללים שרימפס, סלמון צרוב, טונה מעושנת, קורנביף, אספרגוס, ארטישוק ירושלמי בכמהין ועוד. למרות רכיבים אלה, המחיר הממוצע לכריך או סלט יעמוד על 22 שקל. מחיר אספרסו – 5 שקל.
 
קפיטרי מצטרפת לטרנד עולמי הרווח בשנים האחרונות של רשתות אורבאניות למזון טרי עשוי מחומרי הגלם איכותיים ללא חומרים משמרים, לקהל המודע – זאת בניגוד גמור לתפיסת הג'אנק פוד. רשתות דוגמת: Pret a Manger , רשת בריטית שלאור ההצלחה פתחה סניפים גם בארה"ב ובהונג קונג; Cojean, רשת פריזאית בת 21 סניפים;EAT, רשת בריטית מצליחה ועוד.
 
הסניף הראשון של הרשת נפתח בימים אלו במושבת שרונה החדשה והמדוברת בתל אביב במהלך חודש ינואר. לאחריו צפויים להפתח 2-3 סניפים נוספים בתל אביב במהלך 2014 – חלק בבעלות הרשת וחלק במכירת זכיונות.cafi6314b

את קפיטרי מוביל היזם תמיר ברלקו, מי שהיה הראשון להביא את בשורת הקפה האיכותי לארץ כאחד ממקימי רשת ארקפה, ובתפקידו האחרון במשך 3 שנים, שימש כמנכ"ל קבוצת עדי'ס לייף סטייל (היה אמון על המסעדות טאפאס אחד העם, הרברט סמואל, מלון הבוטיק עלמה ועוד). ברלקו חוזר לתחום הרשתות עם הפורמט החדשני של קפיטרי כשהוא משלב בין נסיונו בשני הקצוות של עולם המזון – הגורמה והפאסט.

איתו שותפים יזם האינטרנט שון תל ממקימי אתר yad2 וסטראטאפים נוספים בתחום האינטרנט, ויניב שחף, יזם ומבעלי קבוצת שחף נדל"ן.

המנות בקפיטרי מתבססות על תפישה אירופאית של גודל המנות. המנות המוקטנות (ביחס לגודל המנה המקובל בארץ) מאפשרות ללקוחות להנות מהרכבה של ארוחה מגוונת (עם מספר פריטים) או מנשנוש קל בין ארוחות.

המנות תהיינה ארוזות וממותגות ויוצגו בוויטרינה שקופה, בגישת/בתפיסת ה – grab&go – לאכילה במקום או לקחת הביתה ו למשרד.

התפריט של קפיטרי – מחולק למספר קטגוריות:

קטגוריית כריכים – הכריכים של הקפיטרי מורכבים ממגוון סוגי לחמים טריים בהם : פוקצ'ות, טורטיות מקמח תירס, פלוטים, לחמניות דגנים, פיתות מחיטה מלאה ועוד. רוב הכריכים עוברים חימום (טיסטוס) בטוסטר מיוחד שיובא במיוחד מצרפת עבור קפיטרי, שמחמם וצורב את הכריך ב-40 שניות.
בין הכריכים:
• פוקצ'ה חיטה מלאה עוף וג'ינג'ר ברוטב מיונז וואסבי וארוגולה (28 שקל);
• ראפ עוף חם עם רוטב טאקו בתוספת סריצ'ה, תירס, בצל ירוק, כוסברה, גאודה עזים (21 שקל);
• פיתה חיטה מלאה עם ברבוניות צרובות, קישואים, אורגנו, גבינת פטה ועגבניות מיובשות (17 שקל)
• מיני כריך- פלוט דג מטיאס עסיסי או פלוט אספרגוס וביצה לצמחונים (18 שקל)
• ספרינג רול מנייר אורז צמחוני-טבעוני (17 שקל) או עם תוספת שרימפס (26 שקל)

קטגוריית הסלטים – הסלטים המיוחדים של קפיטרי מתכתבים עם מספר מטבחים בעולם, ומוצגים בקופסאות במקרר החיצוני באריזות של 500 גר', כשהם מורכבים בשכבות, אשר מאפשרות על שמירת הטריות לאורך זמן.
בין הסלטים:
• סלט פסטה שחורה וסלמון ברוטב יוגורט סריצ'ה (28 שקל);
• סלט שעועית ירוקה במיץ תפוזים מצומצם ושברי אגוזים (18 שקל);
• סלט אטריות אורז אסייתי וטופו ברוטב חריף בתוספת אצות (18 שקל).cafi6314c

בנוסף, יהיו בתפריט מגוון מוצרים ללא גלוטן, דברי מאפה בייתים, קוראסונים, יוגורטים, פירות חתוכים, מיצים סחוטים בבקבוקי זכוכית ומשקאות חמים וקרים.

הקפה ב"קפיטרי"
הבעלים בשיתוף עם מפעל הקלייה קאררו שבויצאנזה (נוסד ב- 1927, ממפעלי הקלייה הגדולים באיטליה), יצרו תערובת יחודית, בעלת חמיצות מאוזנת, גוף מלא וארומה שוקולדית. מחיר הקפה (הפוך): 9 שקל. מחיר אספרסו: 5 שקל. כחלק ממדיניות התמחור ההוגן של קפיטרי, לא תהיה תוספת תשלום "מפתיעה" על חלב סויה.

התפריט נבנה על ידי היועצת הקולינרית סיוון שטרנבך, קונדיטורית ובלוגרית מזון ("המטבח של סיוון") שעברה התמחות באפייה ב-French Culinary Institute בניו יורק. ועל ידי שף אדיר בטאט (שף ארקפה לשעבר). סיוון ואדיר יצרו תפריט עשיר בחומרי גלם טריים ובו מנות קלות, אותן מכינים לאורך כל היום.

סטודיו גד הלפרין, משרד תכנון ועיצוב אדריכלי, אמון על עיצוב המקום וסטודיו אלון דראי יצר את המיתוג לרשת החדשה. תפיסת העיצוב של קפיטרי מתבססת על צבעים של לבן-שחור ותורקיז, ומפנה את קדמת הבמה לצבעוניות המוצרים: הכריכים, הסלטים, המיצים הסחוטים, היוגורטים והמאפים , שיוצרים חלל שמח וידידותי. שפע המזון באריזתו הייחודית, עוטף את הלקוח מכל כיוון ומגרה את בלוטות הטעם.

תמיר ברלקו, מנכ"ל ובעלים קפיטרי: "כמי שעובד וחוקר כבר למעלה מ-20 שנה את עולם המזון והמסעדנות, תמיד מעניין אותי להביא לארץ קונספטים חדשים לצרכן הישראלי. השאיפה לשלב 2 ערכים חשובים מעין כמוהם לאדם המעודכן, שהוא גם מודע לבריאותו וגם אינו סובל מעודף זמן, הביאו אותי לקונספט החדשני של קפיטרי – שמציעה 'פאסט גורמה', מזון שהוא גם זמין ומהיר, וגם איכותי מאוד. אני מאוד גאה בתוצאה ובכתב היד היחודי שלנו היוצא דופן בתוך ההיצע המקומי של רשתות מזון. זה לא פחות ממהפכה בתחום".

המושבה שרונה עומדת להפוך למושבה של קניות, תרבות ובילוי במרכז החדש של תל אביב הממוקמת בלב ת"א בכניסה הראשית לעיר בין רח' הארבעה, רח' קפלן ודרך מנחם בגין והיא משלבת 33 מבני טמפלרים עם היסטוריה מפוארת לשימור שכמעט ואבדה. הסיפור של שרונה מתחיל לפני 140 שנה בשלהי 1871. במושבה פעלו בית בד, מזקקה, בית קפה, גן ילדים ועוד. הטמפלרים שהו בארץ כ- 80 שנה וחותמתם ניכר במגוון רחב של תחומים: בנייה, אדריכלות, תחבורה, תיירות רפואה חקלאות, תעשייה ומסחר.

התמהיל העסקי של שרונה יורכב בעיקר מבתי אופנה, בתי אוכל ובילוי, חנויות עיצוב וטיפוח ועוד חנויות קונפסט ייחודיות. 27 המבנים המיועדים למסחר משתרעים על שטח של כ-14,500 מ"ר. ששת המבנים הנוספים של עיריית תל אביב הושכרו ל"טכניון" וישמשו את היחידה ללימודי המשך ומתקדמים.

סרט תדמית על שרונה המושבה: https://saronatlv.co.il/sarona-movie.asp

קפלן 24, מתחם שרונה, תל אביב, טלפון: 036471117
שעות פעילות א-ה 7:00-17:00 יום שבת 8:00-17:00
פייסבוק