מג'הול סופר-עסיסי מושק לקראת טו בשבט

סוג חדש של תמר, מג'הול סופר-עסיסי, מושק לקראת טו בשבט.  הפרי החדש הנו תולדה של פיתוח עליו שקדו חקלאי חברת "רגב פריזור" במושב פצאל שבבקעת הירדןmajhul25112

 

"ייחודו של המג'הול הסופר עסיסי טמון בהיותו גדול, בשרני, עסיסי ובעל מרקם נימוח" מספר בוקי גלזנר, יו"ר שולחן תמר במועצת הצמחים ומוסיף "הלחות והמתיקות משווים לפרי טעם טרי ורענן במיוחד."

 

עוד מוסיפה מרב מור אופיר, תזונאית קלינית, יועצת מדעית למועצת הצמחים המג'הול הסופר עסיסי מספק את הצורך שלנו באנרגיה ובמתוק באופן טבעי, מאוזן ובריא. התמרים הם הפתרון האידיאלי לצורך באנרגיה ולתשוקה שלנו למתוק. להבדיל מסוכרים מעובדים ומזוקקים, הגוף מותאם לצריכת פירות כיוון שהמזון הצמחי השלם, מלווה בסיבים תזונתיים, החיוניים להאטת קצב ספיגת הסוכרים הטבעיים לדם, לבריאות מערכת העיכול ולתחושת שובע. בנוסף, מזונות צמחיים שלמים כדוגמת המג'הול מהווים גם מקור למינרלים חיוניים: אשלגן, ברזל, מגנזיום ואבץ, חלקם תורמים למניעת יתר-לחץ-דם, וכן לנוגדי חמצון – פוליפנולים – התורמים להגנה על כלי הדם והלב. שילוב של תמרים במסגרת תפריט יומי מאוזן, מאפשר לספק את הצורך באנרגיה ובמתיקות באופן טבעי ובריא תוך העשרת התזונה ברכיבים בריאותיים חיוניים".

 

המוצר החדש מתאים לתנאי הסביבה האקלימיים של בקעת הירדן, אזור בית שאן ועמק הירדן ומתפתח בהם בצורה אופטימאלית, בהשוואה לאזורים מדבריים בהם נוטה המג'הול להתייבש במהירות עוד בהיותו על העץ. המוצר החדש משווק במארזים/בתפזורת בעיקר לייצוא, אך החל מהעונה הנוכחית, גם לשוק המקומי. מדובר בפרי עונתי שניתן כבר עתה למצוא על המדפים ברשתות השיווק ובחנויות המובחרות.

 

לדברי גלזנר: הגדיד בשנת 2011, "הסתיים עם כ-30,000 טון מהם 17,000 טון מג'הול. מספרים אלו מעידים על העלייה הנמשכת הקבועה ביבולי המג'הול של כ-2,000 טון, וצופה שמגמה זו תימשך עקב קצב נטיעות שנתי בשנים האחרונות של כ25,000 עצי מג'הול בשנה.

 

צילום: יחסי ציבור

 

{loadposition google02}