שמן הזית "ראשון המסיק" המצטיין 2011: שמן הזית של קיבוץ מגל

 במסגרת אירוע 'ראשון המסיק' נערכה תחרות ראשונה מסוגה בישראל, לטעימת שמן הזית "ראשון המסיק" ,שמן הביכורים. התחרות נערכה בנר שני של חנוכה, נערך ענף הזית ובית יגאל אלון.

zait271211בשיפוטם של פאנל שופטים מענף הזית, אשר הוכשר ונבחן על ידי ארגון השמן העולמי ה- I.O.C

 

שמן 'קורטינה' של קיבוץ מגל דורג כשמן 'ראשון המסיק' המצטיין לשנת 2011 בקטגורית יצרן גדול, כמו כן, זכו שמן 'ארביקינה' של 'עץ השדה' ושמן 'פישולין' של משק 'חר"ג' באות הצטיינות בקטגוריות יצרן בינוני ויצרן קטן בהתאמה.

 

יו"ר פאנל השופטים, ד"ר פאתחי על האדי, מסר כי: " בתחרות השתתפו כ-48 שמנים שנבחנו על ידי שני צוותים, וסך הכל 14 שופטים. בחירת השמן המצטיין, נעשית על ידי מבחני טעם וריח הבודקים את הרכיב האורגנולפטי שבשמן, וההרמוניה בניהם".

 

להלן רשימת הזוכים:

יצרן קטן

מקום ראשון משק חר"ג פישולין

מקום שני משק חר"ג קורטינה

מקום שלישי משק שרוני בלנד

יצרן בינוני

מקום ראשון עץ השדה ארביקינה

מקום שני כרמי גולן קורנייקי

מקום שלישי דרך היוצרים בלנד

יצרן גדול

מקום ראשון מגל קורטינה

מקום שני מגל קורנייקי

מקום שלישי ארץ גשור פישולין

 

שמן זית "ראשון המסיק", הוא שמן ביכורים, שלא עבר סינון והצללה לאחר העצירה. לשמן ארומה מיוחדת בעלת טעמים עזים של פירות הזית הצעירים. המרקם האופייני של השמן סמיך ועכור (שמן זית רגיל עובר תהליך של שיקוע ולכן הוא צלול ) וטעמו מאוד דומיננטי.

 

תחרות שמן הזית הראשון למסיק, נערכה במסגרת פסטיבל "הראשון למסיק" שנערך ביום רביעי האחרון בבית יגאל אלון, שבקיבוץ גינוסר. לפסטיבל הגיעו עשרות יצרני שמן זית, מגדלי זיתים ובעלי בית בד ברחבי הארץ, בעלי מסעדות ושפים. הנוכחים זכו ליהנות מאווירה כפרית, חגיגה קולינרית המבוססת כולה על שמן זית וסדנאות בהובלת על סגולות ויכולות שמן הזית הישראלי, מפי מומחים בתחום.

 

ענף הזית במועצת הצמחים חידש לאחרונה את תו האיכות לשמן הזית – חותמת איכות המוענקת על ידי ענף הזית ומעידה על איכות וטיב המוצר, ונהוגה זה מספר שנים. תו האיכות המחודש מלווה בבדיקות איכות מהחדישות והמתקדמות בעולם, מטרתן של בדיקות קפדניות אלו, כי הצרכן הישראלי יקבל אך ורק שמן זית ישראלי איכותי.

 

צילום: יחסי ציבור

 

{loadposition google02}