אחוזת בית – בירה תל אביבית אורבנית

מבשלת "אחוזת בית" הוקמה בשנת 2010 וקרויה על שם השכונה ממנה צמחה העיר העברית הראשונה, הלא היא תל-אביב. השם "אחוזת בית" מיטיב לתאר את רוחה של המבשלה והבירות בהן מתפארת, בירה המחוברתahuzat5212 לקצב החיים האורבאני 

המבשלה מתגאה בהיותה בירה ישראלית לישראלים, ולוקחת חלק במסורת ייצור שהתפתחה בארץ בעשורים האחרונים.

 

בשונה מהמגמה הרווחת בקרב מבשלות הבוטיק בישראל לבשל בירות אייל, ב"אחוזת בית" מייצרים בירות לאגר פרימיום בלבד, אשר הינן בירות עשירות בעלות גוף מלא ועומק, ויחד עם זאת קלות לשתיה – ובהתאם לכך גם דורשות השקעת זמן מרובה והקפדה על סטנדרטים הכי גבוהים בתהליך הבישול וההתססה. ב"אחוזת בית" מושקעים מאמצים רבים בבקרה ושמירה על איכות הבירה. על תהליך הבישול מופקד ה-brewmaster רועי כהן, המביא עימו ידע נרחב וניסיון רב שנים בבישול בירה (לשעבר 'ברוהאוס').

 

כאמור, כל הבירות מ"אחוזת בית" הינן בירות לאגר, המיוצרות בתהליך של תסיסה תחתית על ידי שמרי לאגר בטמפרטורות קרות יחסית (8-12 מעלות), כשלאחריה תקופת אכסון של מספר שבועות בטמפרטורות נמוכות יותר (0-3 מעלות). בירות הלאגר מתאפיינות בטעמים וריחות פירותיים ועשביים עשירים, ולרוב הן עגולות וקלות לשתייה.

 

כיום, מייצרת מבשלת "אחוזת בית" כ-100 אלף ליטרים בשנה, כאשר השאיפה היא להביא לכדי הכפלת כושר הייצור בתוך שנתיים. המבשלה הוקמה בהשקעה של למעלה מ-3.5 מיליון שקל, ועושה שימוש באמצעי הייצור המתקדמים ביותר.

 

אחוזת בית מציגה 4 סוגי בירה שונים:

 

אלנבי –  בירת לאגר מעוננת, אדמדמה, המבוססת על לתת מסוג מינכן. טעמה עשיר, עם מרירות נעימה וסיומת מעט מתקתקה. אחוז האלכוהול 5.2%. זוהי בירה "הארד קור" המתאימה לבילוי לילי.

 

רוטשילד – בירה תרבותית ואלגנטית, שמתאימה לפגישות עסקיות, שיחת חברים או טיול גלריות. בירת לאגר מבוססת פילזנר, בסגנון צ'כי, עם קצף בהיר וקטיפתי, טעם מריר וארומה כשותית ו-4.9 אחו אלכוהול.

 

שוק לוינסקי – בירה עם טעם עשיר ומלא, בעלת גוף עמוק ואפטר טייסט שמתאימה למי שאוהבים לשאוף לתוכם את כל עצמת השוק, סואנת ושמחה. בירת לאגר גרמנית כהה מאוד, מסוג "דאבל בוק", עם קצף כהה, מרירה וכשותית עם טעמים פירותיים ו- 6.8 אחוז אלכוהול.

 

שינקין – בירה צעירה וקלילה, בעלת ניחוחות של בננה וציפורן, המתאימה לאניני הטעם וחובבי מותרות. בירת חיטה בסגנון גרמני, בעלת גוון כהה יותר ביחס לבירות חיטה אחרות, בעלת קצף קטיפתי ולבן ו-5 אחוז אלכוהול.

 

מחיר הבירה הוא 15 שקל לבקבוק של חצי ליטר, וניתן להשיג את זה ב'חנויות אלכוהול מובחרות. 

 

{loadposition google02}